شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۲
کد خبر: 62682
سلامت نیوز :  به زودی تست تنفس به جای کولونوسکوپی در تشخیص سرطان کولورکتال و مهار بیماری به پزشکان و بیماران کمک می کند. به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس از آن جا که بیشتر مردم به انجام کولونوسکوپی تمایل ندارند، در بیشتر موارد این سرطان دیر تشخیص داده می شود. به نحوی که هنوز دومین علت مرگ مرتبط با سرطان در بین زنان و مردان آمریکایی است.این درحالی است که کولونوسکوپی می تواند تا ۲سوم از میزان مرگ ومیر ناشی از سرطان های گوارشی کم کند زیرا طی غربالگری پولیپ های مستعد سرطان شناسایی و خارج می شود. همین پولیپ ها در طول زمان ممکن است تبدیل به توده سرطانی شود که در مراحل پیشرفته غیرقابل درمان است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ انجمن سرطان آمریکا اعلام کرد ۵۰درصد از افراد بالای ۵۰سال برای انجام کولونوسکوپی به موقع مراجعه نمی کنند. به همین منظور محققان آمریکایی تلاش می کنند روش های آسان تر و در دسترس تری برای سرطان کولورکتال ارائه دهند. آن ها ذرات ریز موجود در بازدم مبتلایان به سرطان کولورکتال را بررسی کردند و دریافتند تومورهای سرطانی هنگام رشد تغییرات متابولیکی در بدن ایجاد می کند که به ایجاد ترکیبات خاصی در بازدم فرد منجر می شود.

چنانچه این آزمایش کلینیکی در دامنه بزرگ تر و بیشتری اجرا شود، می تواند یک شیوه نوآورانه در تشخیص سرطان قلمداد شود. انتظار می رود مراجعان برای تست تنفس نسبت به کولونوسکوپی تمایل بیشتری داشته باشند؛ زیرا تست تنفس سریع تر، کم هزینه تر و غیرتهاجمی است. دانشمندان می گویند درباره نتایج تست تنفس روی مبتلایان به سرطان ریه، سینه، پوست و کبد در حال انجام تحقیقات جدی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha