سلامت نیوز : رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه سرانه جنگل به ازای هر نفر در کشور ما حدود دو هزار متر است گفت: در دنیا این سرانه به ازای هر نفر 7500 متر است یعنی سرانه جنگل در کشور ما 26 درصد سرانه جهانی جنگل است.

 محمدجواد محمدی زاده در گفتگو با مهر افزود: سرانه جنگل در کشور ما پایین است بر همین اساس دولت برنامه ریزی کرده که در سال حدود صد هزار هکتار کاشت جنگل انجام دهد و حدود 500 هزار هکتار هم از توسعه بیابان و خشک شدن جنگل ها جلوگیری کند.

به گفته وی، برای شهرداریها به خصوص شهرداری کلانشهرها نیز دولت هدفگذاری کرده که سرانه فضای سبز یک متر به ازای هر نفر گسترش یابد که این برنامه از هدفگذاریهایی است که در برنامه جامع کاهش آلودگی هوا لحاظ شده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، با اشاره به اینکه سطح جنگلها در کشور ما امروز حدود 14 میلیون هکتار است اظهار داشت: در مرحله اول و طی برنامه پنجم توسعه دولت هدفگذاری کرده تا سطح جنگلها را در کشور به 18 میلیون هکتار رسانده و در سالهای آینده پس از برنامه پنجم توسعه این سطح را به 25 میلیون هکتار برساند.

محمدی زاده تصریح کرد: در راستای افزایش سطح جنگل ها در کشور دستگاههای متعدد وظایف مختلفی دارند که از جمله مهمترین دستگاههایی که در این راستا باید همکاری کنند سازمان جنگل ها و مراتع ، سازمان حفاظت محیط زیست، وزات جهان کشاورزی و وزارت نفت هستند. همچنین آحاد مردم بایستی کمک کنند تا نهضت کاشت جنگل و کاشت درخت که یکی از دغدغه های اصلی کشور است، جان بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha