سلامت نیوز : معاون بهداشتی وزارت بهداشت، از مشخص شدن وضعیت کمبود ریز مغذی ها در استانهای کشور خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ دکتر علیرضا مصداقی نیا روز شنبه در اجلاس معاونان بهداشتی دانشگاههای علوم پزشکی کشور در ساخاتمان اصلی وزارت بهداشت، اظهار داشت: به دلیل کمبودهای ریزمغذی ها یک طرح کشوری را در این زمینه تا پایان امسال آماده می‌کنیم تا طبق آن مشخص شود وضعیت ریز مغذی ها در هر استان چگونه است.

وی افزود: طرح مطالعاتی ریزمغذی‌ها بسیار مهم است و طبق آن سبد غذایی مطلوب تدوین شده و به زودی اعلام می‌شود تا طبق آن مشخص شود که هر ایرانی به چه مقدار کالری، انرژی و ریزمغذی نیاز دارد.

مصداقی نیا با بیان اینکه فعالیتهای حوزه بهداشت بر اساس سندهای بالادستی صورت می گیرد، گفت: 11 بند از برنامه پنجم توسعه به حوزه بهداشت برمی گردد و 19 بند این برنامه نیز غیر مستقیم با این حوزه سروکار دارد.

معاون وزیر بهداشت به شورای عالی سلامت و امنیت غذایی اشاره کرد و ابراز داشت: مصوبات این شورا به منزله مصوبات دولت است و وزیر بهداشت دبیر و معاون اول رییس جمهور ریاست این شورا بر عهده دارد.

وی تصریح کرد: 11 برنامه در شورای عالی سلامت و امنیت غذایی به تصویب دولت رسیده که طرح کنترل و کاهش بیماری سالک، سند راهبرد بهبود کیفی آب شرب، سند کنترل ایدز، طرح ساماندهی سبد غذایی مطلوب و برنامه حذف مالاریا مهمترین برنامه هایی است که در این شورا تصویب شده است.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت ادامه داد: 34 دانشگاه علوم پزشکی برنامه های خود را به ما اعلام کرده و از نحوه عملکرد و دستیابی به این برنامه ها گزارشاتی ارائه کرده اند.

مصداقی نیا با بیان اینکه در حال حاضردچار کمبود اعتبارات هستیم، گفت: باید برنامه های حوزه بهداشت را اولویت بندی کرده و بر اساس ضرورت آنها را اجرایی کنیم. همچنین با توجه به اینکه در ماههای آخر دولت دهم هستیم نباید به هیچ وجه از فعالیتهای خود باز مانده و با جدیت کارها را انجام دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha