سلامت نیوز : حسن امامی رضوی در گفت‌و‌گو با فارس،افزود: با توجه به مشکلات اقتصادی بیشترین توان وزارت بهداشت در این مسیر است که تا جای ممکن از هزینه‌های مردم کم کنیم.خدمات رسانی را اولویت بندی کنیم بنابراین برای تأمین دارو و تجهیزات پزشکی مردم به دنبال تأمین منابع هستیم.

وی گفت: مسئله مهم این است که با توجه به افزایش هزینه‌های مردم در بیمارستانهای خصوصی مراجعات مردم به بیمارستانهای دولتی حدود 20 درصد افزایش پیدا کرده است و متأسفانه دولت تاکنون حمایتی از بیمارستانهای دولتی برای تأمین هزینه‌ها نداشته است.

وی افزود: اگر به همین روال پیش برویم بدهی بیمارستانها انباشته می‌شود و بیمارستانهای دولتی توان کافی برای ارائه خدمات مناسب به مردم نخواهند داشت.

معاون درمان وزیر بهداشت در پاسخ به این پرسش فارس که در شرایط فعلی بسیاری از مردم برای دریافت کمک هزینه درمان به واحدهای مددکاری بیمارستانهای دولتی مراجعه می‌کنند اما کمکی دریافت نمی‌کنند، ادامه داد: کمک مددکاری‌های بیمارستانها دو بخش است یکی کمک برای تأمین تجهیزات مصرفی و دارو که متأسفانه بیمارستانها در این زمینه مشکل دارند زیرا بسیاری از شرکتهای دارویی و تجهیزات پزشکی این اقلام را به صورت نقدی می‌فروشند و بیمارستانها به علت کمبود نقدینگی در این زمینه مشکل دارند.

وی ادامه داد: یک بخش دیگری از تقاصاهای مردم برای تأمین برخی وسایل پزشکی و ارتوپدی مانند استنت قلب، پیس میکر و مانند اینهاست که اساساً تأمین این وسایل به عهده بیمارستان نیست و مردم باید از بیرون تهیه کنند.

امامی رضوی گفت: متأسفانه طی ماههای گذشته قیمت این وسایل پزشکی به شدت بالا رفته است اما بیمه‌ها همچنان بر اساس قیمتها و تعرفه‌های قبلی هزینه این وسایل را پرداخت می‌کنند و همین مسئله باعث افزایش بیش از حد هزینه‌های درمانی مردم شده است.

وی ادامه داد: در این شرایط ما مجبوریم که اقتصاد مقاومتی و افزایش میزان بهره‌وری را اولویت کاری وزارت بهداشت قرار دهیم زیرا در غیر این صورت یا باید تعرفه‌ها را افزایش دهیم که امکانپذیر نیست، یا باید به مردم بیشتر فشار بیاوریم که نمی‌خواهیم چنین شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha