شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۰
کد خبر: 62694

سلامت نیوز : مراقبت از دندان‌ها و حفظ بهداشت دهان و دندان بسیار مهم است، آنها در خوب خوردن نه تنها به ما کمک می‌کنند، بلکه بخش حیاتی از زیبایی چهره را نیز تشکیل می‌دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ محققان ثابت کرده‌اند که بهداشت دهان و دندان برای تناسب اندام بدن به طور کلی بسیار مهم است و همچنین ما را از بوی بد دهان و رنگ زرد دندان نیز حفظ می کند.

علاوه بر این بهداشت دهان و دندان برای حفظ سلامت قلب نیز حایز اهمیت است. در خصوص بهداشت مناسب دهان و دندان راهکارهایی به شما کمک خواهد کرد.مسواک زدن دو بار در روز بسیار مهم است، لازم است که زمانی که شما دندانهای خود را مسواک می‌‌زنید از اینکه در جهت درست این کار را انجام می‌دهید، مطمئن شوید.

پزشکان توصیه کرده‌اند که هنگام تمیز کردن سطح داخل و بیرونی دندانها، مسواک خود را در برابر لثه ها با زاویه 45 درجه نگه دارید.رژیم غذایی سالم را حفظ کنید. سیگار کشیدن و نوشیدن مشروبات الکلی دندانها را از بین می‌برد.

بلافاصله پس از مصرف غذا دندانهای خود را مسواک بزنید. در نظر بگیرید که هر 2 یا 3 ماه یک بار مسواک خود را با یک مسواک نرم تعویض کنید.دهان خود را با دهانشویه های ضد عفونی کننده خوب حداقل دوبار در روز بشویید و زبان خود را که مهمتر است را نیز تمیز کنید.

با استفاده از نمک یا جوش شیرین حداقل یک بار در هفته دندانهای خود را بشویید.با استفاده از خمیر دندان، دهان خود را تمییز نگه دارید. روزی یکبار از نخ دندان استفاده کنید و همچنین به طور منظم به دندانپزشک مراجعه کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha