سلامت نیوز :مصطفی قانعی با اشاره به اینکه در خصوص اعمال سیاستهای حمایتی برای ما تفاوتی بین تجهیزات دندانپزشکی با سایر تجهیزات پزشکی وجود ندارد عنوان کرد: همه اینها در یک قالب مورد حمایت قرار می‌گیرند، به ویژه تجهیزاتی که ارزبری بالایی دارند و تولید داخلی آنها صرفه جویی قابل توجهی به همراه خواهد داشت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ قانعی با بیان اینکه تولید تجهیزات پزشکی در قالب طرح‌های کلان ملی میان معاونت فناوری ریاست جمهوری و معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت به امضا رسیده است، گفت: اقلامی که بالاترین ارزبری را برای کشور داشتند، در قالب اولویت‌های مورد نیاز اعلام شده‌اند. برای نمونه دستگاه شتاب دهنده خطی که ارزبری و تکنولوژی بالایی دارد، اکنون مورد حمایت است. تولید داخلی برخی تجهیزات نظیر دستگاههای بیهوشی باعث صرفه جویی قابل توجه ارزی می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر و در مواردی که فردی تمایل داشته باشد دستگاهی را از روند واردات خارج کرده و به تولید داخل تبدیل کند، پروژه مورد نظر را به معاونت تحقیقات وزارت بهداشت ارائه می‌دهد. پس از انجام کارشناسی، این طرح در حضور نمایندگان وزارت بهداشت و ریاست جمهوری بررسی شده و مورد تایید و حمایت دولت قرار می‌گیرد.

قانعی با اشاره به اینکه در خصوص اعمال سیاستهای حمایتی برای ما تفاوتی بین تجهیزات دندانپزشکی با سایر تجهیزات پزشکی وجود ندارد و همه اینها در یک قالب مورد حمایت قرار می‌گیرند، عنوان کرد: حدود 2 ماه گذشته یک گردهمایی با حضور دست اندرکاران حوزه تجهیزات دندانپزشکی برگزار شد که طی آن بنا شد پروژه‌های تولیدی به معاونت تحقیقات فناوری ارائه شوند و پس از طی مراحل کارشناسی مورد حمایت قرار گیرند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با بیان اینکه علاوه بر تولید و رفع نیاز داخلی تجهیزات در برخی اقلام دندانپزشکی، صادرات هم صورت می‌پذیرد گفت: هنوز طرح‌های تحقیقاتی در خصوص تجهیزات دندانپزشکی واصل نشده‌اند. البته یک پروژه مربوط به ایمپلنت مطرح شد که مراحل کارشناسی را طی می‌کند.

قانعی درباره لزوم حمایت از تولیدکنندگان تجهیزات دندانپزشکی در کشور و با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره کارآفرینان تولید و تجارت دندانپزشکی عنوان کرد: از یک سو اگر دستگاهی تولید داخل باشد، با تعرفه‌هایی که اعمال می‌شود خواه ناخواه فضای کسب و کار را برای تولید کننده داخل فراهم می‌کند. از طرف دیگر چنانچه تجهیزاتی فناوری بالا داشته باشد، وزارت بهداشت هم در جریان اجرای پروژه با پرداخت وامهای قرض الحسنه از آن حمایت می‌کند.

نخستین جشنواره کارآفرینان تولید و تجارت دندانپزشکی (IRDEC 2012) از 28 آذر تا یک دی در سالن‌های 20،21و22 نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha