سلامت نیوز : مشاور و معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت از تفاهمات صورت گرفته برای پوشش بیمه‌ای 53 قلم داروی گران قیمت، گفت: مقرر شده برای تمام این 53 قلم داروی گران قیمت، راهنمای درمانی مربوطه تدوین و پس از آن، پوشش بیمه‌ای این اقلام دارویی توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عملیاتی شود.

دکتر محمودرضا محقق در گفت‌وگو با (ایسنا)، با اشاره به اقدامات و پیگیری‌های انجام شده از سوی وزارت بهداشت در جهت ساماندهی امور درمان در کشور به دنبال نوسانات ارزی و افزایش قیمت‌ها، گفت: معاونت درمان وزارت بهداشت به عنوان متولی اصلی ساماندهی امور درمانی، با هماهنگی‌ حوزه‌های مرتبط بویژه اداره کل تجهیزات پزشکی، تلاش دارد تا بیماران در مسیر درمان خود با حداقل مشکلات روبرو شوند.

وی در پاسخ به برخی انتقادات مبنی بر کاهش حمایت‌های وزارت بهداشت از بیماران خاص و صعب‌العلاج به دنبال بروز برخی مشکلات در روند تخصیص اعتبارات این وزارتخانه، گفت: مبالغ اعتباری وزارت بهداشت در حوزه بیماران خاص در مقایسه با سایر اعتبارات این وزارتخانه، کاهش محسوسی نداشته و آنچه که در بودجه مصوب شده تا حدودی تخصیص یافته و این اعتبارات در حوزه بیماران خاص و صعب‌العلاج هزینه شده است.

کاهش 70 درصدی هزینه‌های درمان سرطان سینه با تدوین و اجرای پروتکل جدید درمان با "هرسپتین"

دکتر محقق با تاکید بر آنکه تغییری در روند حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج اتفاق نیفتاده و این حمایت‌ها همچنان ادامه دارد، افزود: البته در بحث اقتصاد مقاومتی، ایجاد تغییر در روش‌های اجرایی لازم بود. به عنوان مثال داروی "هرسپتین" (موثر در درمان سرطان سینه در زنان) طی سال‌های گذشته حجم زیادی از اعتبارات را به خود اختصاص می‌داد. بر این اساس با هماهنگی سایر ادارات‌ مربوطه، پروتکل جدید درمان سرطان سینه در کشور تدوین و تصویب شد. به این ترتیب با راه‌اندازی سامانه مدیریت بیماران مبتلا به سرطان سینه هزینه‌های ناشی از درمان این بیماری به میزان زیادی کنترل شد؛ به طوری که بیش از 70 درصد هزینه‌های درمان در این بخش کاهش یافت.

تفاهم با وزارت تعاون برای پوشش بیمه‌ای 53 قلم داروی گران قیمت

هرسپتین بیمه می‌شود

وی در ادامه صحبت‌های خود به رایزنی‌های انجام شده با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین دستور ریاست جمهوری برای پوشش بیمه‌ای داروهای گران قیمت اشاره کرد و گفت: به دنبال کارشناسی‌های انجام شده، با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای پوشش بیمه‌ای حدود 53 قلم داروی گران قیمت که بیشترین هزینه را به مردم تحمیل می‌کند به تفاهم رسیدیم . "هرسپتین" از جمله این داروهاست که تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد و وزارت بهداشت نیز مابه‌التفاوت پوشش بیمه‌ای آن را پرداخت خواهد کرد.

به گفته معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت، مقرر شده برای تمام این 53 قلم داروی گران قیمت، راهنمای درمانی مربوطه تدوین شود و پس از آن، پوشش بیمه‌ای این اقلام دارویی توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عملیاتی می‌شود. در حال حاضر نیز تدوین راهنماهای درمانی حدود 15 قلم از این داروها در مراحل نهایی قرار دارد که به محض تصویب، برای اجرا به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ می‌شوند. به این ترتیب بیمارانی که تحت پوشش این راهنماهای درمانی، مراحل درمان خود را طی می‌کنند، از پوشش کافی توسط وزارتخانه‌های بهداشت و رفاه برخوردار خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha