سلامت نیوز : دبیر کنگره سراسری سرطان پستان گفت: غربالگری برای حوزه اقتصاد سلامت مقرون به صرف است و در صورتی که این بیماری در مراحل ابتدایی تشخیص داده شود نیازی به شیمی درمانی که اغلب داروهای آن وارداتی و گران هستند نخواهد بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر احمد کاویانی دبیر پنجمین کنگره سراسری سرطان پستان در مراسم اختتامیه این کنگره غربالگری را برای حوزه اقتصاد سلامت مقرون به صرف دانست و اظهار داشت: در صورتی که این بیماری در مراحل ابتدایی تشخیص داده شود نیازی به شیمی درمانی که اغلب داروهای آن وارداتی و گران هستند نخواهد بود.

وی در ادامه با بیان اینکه بازگرداندن بیماران بهبود یافته سرطان پستان به زندگی طبیعی از جمله مسایل مهم درمان این بیماری است، گفت: خوشبختانه هم اکنون در مراحل درمان توجه ویژه‌ای به حفظ پستان می شود بطوریکه درمان‌ها شامل تلفیقی از تکنیک‌های جراحی پلاستیک و تکنیک‌های جراحی سرطان است.

دکتر کاویانی افزایش کارایی پیشگیری، تشخیص و درمان سرطان پستان در سایه همکاری های چند تخصصی را محور اصلی پنجمین کنگره سراسری سرطان پستان خواند و گفت: علاوه بر سخنرانی های علمی، 8 جلسه کاری، 7 پانل و 20 سخنرانی مدعو در این کنگره ارایه شد.

دبیر کنگره در پایان با اشاره اینکه از 121 مقاله ارسالی به دبیرخانه کنگره بیش از 110 مقاله پذیرفته شده‌اند، خاطرنشان کرد: دو کارگاه جراحی، کارگاه سلامت جنسی بیماران، چگونگی انجام شیمی درمانی برای پرستاران و کارگاه تشخیص لنف ادم نیز در کنگره ارایه شد.

گفتنی است، در پایان این مراسم از دکتر سمیرا محمد یگانه و دکتر مریم حسن اصفهانی به عنوان ارائه کنندگان مقالات برگزیده تقدیر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha