شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۲
کد خبر: 62721

در همه فصول سال، نور خورشید وجود دارد و پرتوهای ماوراء بنفش A و B نیز وجود دارند که می‌توانند به پوست آسیب برسانند.

سرطان پوست در چه تیپ رنگی بیشتر است؟

سلامت نیوز : یک متخصص پوست و مو گفت: در همه فصول سال، نور خورشید وجود دارد و پرتوهای ماوراء بنفش A و B نیز وجود دارند که می‌توانند به پوست آسیب برسانند. در زمان‌های 11 صبح تا 3 عصر میزان این پرتوها بیشتر است و باید بهتر از پوست مراقبت شود.

دکتر محمد امیدیان در گفت‌وگو با (ایسنا)‌ ، اظهار کرد: علاوه بر تابستان که آفتاب به صورت مستقیم‌ می‌تابد و نیاز است برای محافظت از پوست از کرم‌های ضدآفتاب استفاده شود، در فصول دیگر نیز اوضاع به همین شکل است و باید از کرم ضدآفتاب استفاده شود.

وی افزود: رنگ پوست به 5 تیپ تقسیم‌بندی می‌شود. تیپ یک و دو که به ترتیب خیلی روشن و روشن هستند بیشتر از دیگران در معرض پرتوهای خورشید هستند. این افراد حتما باید هنگام خروج از خانه از کرم ضد افتاب و دستکش و کلاه استفاده کنند.

امیدیان اظهار کرد: این افراد در معرض ابتلا به انواع سرطان‌های پوست، لک‌های پوستی و پیری پوست هستند که باید از بروز آنها پیشگیری کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت:‌ افراد تیپ 3 تا 5 کمتر در معرض این مشکلات هستند. این افراد نیز بهتر است از کرم‌های ضد آفتاب استفاده کنند اما اگر استفاده هم نکردند مشکلی ایجاد نمی‌شود. در ایران از همه تیپ‌های پوستی وجود دارد ولی تیپ 3 بیشتر مشاهده می‌شود.

وی ادامه داد: بهتر است افراد برای دریافت ویتامین D از طریق پوست، مدتی در معرض نور خورشید قرار گیرند. البته این زمان نباید در اوج تابش خورشید باشد، روزانه چند دقیقه برای این کار کافی است. به این منظور نیز نباید روی سطح پوست هیچ کرمی‌ زده شده باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha