شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۰
کد خبر: 62729
سلامت نیوز : رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: ۱۵ درصد مردم کشورمان ازهیچ گونه بیمه‌ای برخوردار نیستند و میزان پوشش بیمه‌ای خانوار‌ها کامل نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ باقر لاریجانی معاون وزیر بهداشت و رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در یازدهمین مجمع خیرین موسسه امدادگران عاشورا گفت: خیریه‌ها دربسیاری از کشورهای دنیا و حتی در کشورهایی که بسیاری از خدمات درمانی توسط دولت‌ها پرداخت می‌شود وجود دارد. اما مجامع خیریه نیز ترویج می‌شود واین مساله به دلیل اهمیت موضوع است چرا که بسیاری از خدمات جدید را مردم نمی‌توانند استفاده کنند وخیریه‌ها آن را پوشش می‌دهند.

وی افزود: ۱۵ درصد مردم کشورمان ازهیچ گونه بیمه‌ای برخوردار نیستند و میزان پوشش بیمه‌ای خانوار‌ها کامل نیست و نیازمند یک پوشش دیگر است.به گونه‌ای بتواند مسائل درمانی مردم را مورد حمایت قرار دهد و اگر کسی زندگی متوسط داشته باشد در شاخص‌های بهداشتی و درمانی دچار مشکل است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تاکید کرد: هزینه‌هایی که ازجیب مردم برای درمان پرداخت می‌شود بیش از ۶۰درصد از هزینه‌های بهداشت و درمان است و متاسفانه این روند رو به افزایش است.

لاریجانی گفت: اینها هزینه‌هایی است که زندگی مردم را تهدید می‌کند و آن‌ها را به فقر می‌اندازد و باید بگویم این هزینه‌ها تعادل زندگی مردم را برهم می‌زند و آن‌ها را از زندگی متوسط خارج می‌کند.بنابراین باید موسسات خیریه ترویج شود و تقویت شوند.

وی در پایان گفت: لازم است خیریه‌ها مورد حمایت قرار گیرند و واقعیت این است که برای ارتقا جامعه و آرامش روحی و روانی مردم بایستی این مسائل تعقیب شود تا حیاتمان معنی دار‌ تر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha