شاخه اجرایی اتحادیه اروپا اعلام كرد یك سامانه هوشمند پزشكی، مسئولان بهداشتی را در كشف و واكنش سریع نسبت به همه‌گیری بیماری‌ها و یا حوادث صنعتی یاری می‌رساند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازخبرگزاری شینهوا ، كمیسیون اتحادیه اروپا افزود این سامانه جدید كه "مدی‌سیس" (‪ (MediSys‬نام دارد اطلاعات ارزشمندی در مورد چگونگی مبارزه با حوادث مهمی مانند حملات میكربی تروریستی ارائه می‌كند.

بر اساس اعلام این نهاد سامانه مذكور می‌تواند همواره اطلاعات را از بیش از هزار شبكه خبری و ‪ ۱۲۰‬وب سایت بهداشت عمومی به ‪ ۳۲‬زبان
مختلف جمع‌آوری و دسته‌بندی كند.

اگرچه سامانه‌های نظارتی سنتی بر میزان مرگ و میر ، بهره‌برداری از خدمات بهداشتی، الگوهای غیرطبیعی، ویژگی‌های آزمایشگاهی متغیر، و قرار گرفتن در معرض خطرهای مرتبط با محیط زیست ، غذا و حیوانات نظارت دارند، اما امكان اینكه برخی تهدیدهای بهداشت عمومی و حیوانی مورد توجه قرار نگیرند وجود دارد.

این كمیسیون خاطرنشان كرد برغم آنكه این موارد از طریق رسانه‌های محلی و سایر منابع كمتر شناخته شده گزارش می‌شوند، اما چالش اصلی چگونگی شناسایی این تهدیدها است.

مدی سیس با استفاده از لغات و تركیبات كلیدی به گشت و گذار در وب سایت‌های مختلف می‌پردازد و اطلاعات را به سه دسته "بیماری‌ها"، "بیوتروریسم" و "سایر تهدیدها" دسته‌بندی می‌كند.

هر دسته نیز خود به زیر گروههای اختصاصی‌تر مانند "ایدز"،
"عفونت‌های تنفسی"، "آنفلوانزای مرغی" و "ایمنی هسته‌ای" دسته‌بندی می‌شود.

این سامانه بطور خودكار از طریق ایمیل و یا پیام كوتاه برای تصمیم‌گیران هشدار می‌فرستد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha