سلامت نیوز : محمدباقر لاریجانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در خصوص ارائه خدمات پزشکی در کشور اظهار داشت: مجموعه ارائه خدمات پزشکی در کشور ما گسترش زیادی پیدا کرده و حتی کیفیت در واحدهای درمانی ارتقای چشمگیری یافته است، ما در چند ماه گذشته تمام اورژانس‌های کشور و همچنین اورژانس‌های بیمارستان‌های بزرگ را از پزشکان و متخصصان مقیم مجهز کرده‌ایم که گاها چندین متخصص برای یک بیمار در شیفت های شب تصمیم‌گیری می‌کنند که این کار باعث شده از لحاظ کیفی اورژانس‌های ما ارتقای زیادی یابد.

وی در خصوص رضایت‌مندی بیماران از خدمات از سوی مراکز پزشکی عنوان کرد: تمام بیمارانی که از دانشگاه علوم پزشکی تهران بیرون می‌روند ظرف یک تا سه روز با آنها تماس گرفته می‌شود و میزان رضایتمندی آنها را می‌پرسیم که ما همواره تمام این موارد را آنالیز می‌کنیم که اگر برخی بخش‌های بیمارستان‌ها که مشکلاتی دارند به آنها تذکر بدهیم و مشکلات موجود را رفع کنند و از سویی تمام بیمارستان‌های کشور با توجه به این ویژگی‌ها رتبه‌بندی می‌شوند و به طور کلی رضایتمندی بیماران یک بحث بسیار جدی برای ما محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: مسائل مالی یکی از چالش‌های روبرو ما محسوب می‌شود درحالی که در شرایط فعلی حدود مبلغ 100 میلیارد تومان از بیمه‌ها طلب داریم زیرا با پرداخت این هزینه و تزریق آن به مراکز درمانی و بهداشتی می‌توانیم میزان کیفیت خدمات خود را ارتقا دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: بخشی از هزینه‌هایی که می بایست به خدمات کاری ما اختصاص پیدا کند به دلیل اینکه منابع آن تأمین نشده مجبورم آنها را برای صرف هزینه‌هایی همچون پرداخت حقوق پرسنل استفاده کنیم.

لاریجانی در ادامه سخنان خود افزود: حق جذبی که در سال گذشته به واحدهای درمانی ما تخصیص پیدا کرده حدود 50 میلیارد تومان بار مالی برای مجموعه‌های ما داشته است که نتیجه کار این است که ما مجبوریم از خدمات آموزشی و پژوهشی و برخی از ارائه خدمات‌مان برای حقوق پرسنل که حق کاری خودشان محسوب می‌شود اختصاص دهیم.

وی اظهار داشت: به هر ترتیب همه این موارد فوق‌الذکر باعث شده خدمات قابل ارائه از سوی ما تحت تأثیر قرار بگیرد و از کیفیت و درصد ارائه آنها بکاهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد :نیروی انسانی ما از نظر تخصصی در و‌احدهای ما بسیار مطلوب و رو به ارتقا است اما برخی از خدمات ما مانند خدمات پرستاری متأسفانه به اندازه کافی نیرو نداریم و برخی بخش‌های ما به خاطرهمین موضوع کیفیت آنها را تحت تأثیر قرار داده اما در  عین حال تمام مجموعه ما در تلاش هستند تا از راه‌های مختلف تمام این کاستی‌ها را جبران کنند.

لاریجانی در خصوص موسسه‌های خیریه در کشور گفت: اگر می‌توانستیم تجمیع در ارائه خدمات از سوی خیرین خودمان بوجود بیاوریم به هر ترتیب خدمات بیشتری را می‌توانستیم به بیماران خاص خود ارائه کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha