سلامت نیوز : محمد حسین سرمست شامگاه شنبه در جلسه توجیهی نسخه 02 طرح پزشک خانواده با فرمانداران شهرستان‌ها، اظهار داشت: از 829 پزشک مورد نیاز در سطح یک طرح (پزشک عمومی)، حدود نیمی از آن به طور متوسط تامین شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی با تاکید بر داوطلبانه بودن طرح، گفت: هیچ مشکلی برای پرداختی حق ویزیت پزشکان عمومی وجود ندارد و طبق پیش بینی انجام شده، در پایان هر ماه به آن‌ها پرداخت می‌شود از این رو جای نگرانی برای پزشکان وجود نخواهد داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در عین حال خاطرنشان کرد: کل طرح پزشک خانواده، انقباضی است از این رو طبیعی است که با مقاومت‌هایی روبه رو شود.

سرمست از فرمانداران خواست به این قضیه ورود کرده و پزشکان عمومی شهر را نسبت به اهمیت اجرای طرح و تعهدات مالی بیمه‌ها در پرداخت سهم آن‌ها در پایان هر ماه روشنگری کنند.

وی خاطرنشان کرد: درزمینه پزشک متخصص با مشکلی مواجه نیستیم و پزشکان متخصص زیادی برای مشارکت در طرح اعلام آمادگی کرده‌اند.

عضو شورای سلامت و امنیت غذایی خوزستان درباره زمان اجرای نسخه 02 طرح پزشک خانواده در این استان گفت: مقام عالی وزارت اعلام کرده که تا پایان سال چند دانشگاه علوم پزشکی دیگر به این طرح خواهند پیوست اما هنوز معلوم نیست که دانشگاه اهواز حتما جزو این گروه باشد یا خیر.

سرمست درباره مقدمات و زیرساخت‌های این طرح اظهار داشت: اطلاعات و سرشماری جمعیت طرح در استان به جز اهواز، به سامانه وارد شده که مقدمه صدور پرونده الکترونیکی سلامت است.

وی با اشاره به خرید تعدادی تجهیزات رایانه و ملزومات وابسته برای راه اندازی این شبکه گفت: در قالب طرح شمس و طبق تفاهمنامه و قراردادی میان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات زیرساخت‌های شبکه در خوزستان در حال اجراست که به زودی به اتمام می‌رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به ضرورت اعتمادسازی برای پزشکان عمومی به منظور ارتقاء مشارکت آن‌ها در طرح، خاطرنشان کرد: در برنامه پزشک خانواده، مطب پزشک عمومی به عنوان پایگاه اجرای طرح باقی خواهد ماند.

سرمست گفت: عجله و شتابی برای اجرای سریع طرح پزشک خانواده نداریم اما این آمادگی در بیمه های طرف قرار داد وجود دارد که هر زمان وزارت بهداشت اعلام کند، نسخه 02 این طرح را در شهرهای بالای 20 هزار نفر در استان به اجرا درآوریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha