سلامت نیوز :دمیتری مدودف نخست وزیر روسیه اعلام کرده که 44 میلیون روسی یا نزدیک به یک‌سوم مردم این کشور سیگار می‌کشند و سالانه نزدیک به 400 هزار نفر در اثر بیماری‌های مرتبط با سیگار جان می‌بازند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ بر اساس این لایحه تبلیغات دخانیات غیرقانونی شده و سیگار کشیدن در مکان‌های عمومی مانند رستوران‌ها، بارها و هتل‌ها ممنوع خواهد بود. این قانون همچنین میزان فروش سیگار دکه‌ها و سایر مغازه‌ها را محدود می‌کند.

نمایندگان مجلس دومای روسیه با اکثریتی قاطع و با 429 رای موافق و 2 رای ممتنع در نخستین گام به تصویب این لایحه رأی دادند.

به نوشته رویترز، سرگئی ولمایکین معاون وزیر بهداشت روسیه به نمایندگان دوما گفته است که هدف از این لایحه کاهش تعداد سیگاری‌ها نبوده بلکه پیشگیری از افزایش آنهاست.

شرکتهای دخانیات خارجی مانند بریتیش امریکن تنباکو، ایمپریال تنباکو، ژاپن تنباکو و فیلیپ موریس بیش از 90 درصد فروش دخانیات در روسیه را در اختیار دارند و به شدت برای تعدیل این لایحه تلاش کرده بودند.

روسیه پس از چین بزرگترین بازار دخانیات در جهان است که ارزش بازار دخانیات آن در سال 2011 نزدیک به 22 میلیارد دلار تخمین زده شده است.

انتظار می‌رود بررسی و رأی گیری بعدی در رابطه با این لایحه در بهار 2013 صورت گیرد و در صورت تصویب در آن مرحله کلیه مفاد این قانون تا سال 2016 اجرایی خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha