سلامت نیوز : مسوول فرهنگی کانون بسیج جامعه پزشکی مدیریت درمان تأمین‌اجتماعی استان زنجان گفت: دومین اکیپ ارایه‌ی خدمات درمانی رایگان مدیریت درمان استان در روستای حسین‌آباد ماه‌نشان حضور یافت.

«اکبر راشدین» در گفت‌وگو با (ایسنا)، افزود: دومین اکیپ درمانی از سوی بسیج جامعه پزشکی مدیریت درمان استان زنجان با هدف ارایه خدمات درمانی رایگان به برخی هم‌استانی‌ها ساکن در روستاهای دور خدمات اریه کردند.

وی تصریح کرد: بر این اساس،پزشک عمومی 87 نفر از اهالی روستای حسین‌آباد ماه‌نشان را رایگان ویزیت کردند.

این مسوول با اشاره به این‌که حدود 135 قلم دارو نیز به‌صورت رایگان به اهالی این روستا داده شد، ادامه داد: شاکله‌ی اصلی این اکیپ سیار را یک پزشک عمومی، دو پرستار مرد و زن، یک کارشناس دارویی و تجهیزات، یک ماما و یک نفر نیز به عنوان کارشناس فرهنگی و پرورشی تشکیل داده بودند.

وی اظهار کرد: 20 نفر از زنان این روستا توسط کارشناس مامایی و برخی بیماران سالمند نیز توسط پزشک و پرستار اعزامی در منازل بیماران ویزیت شدند.

راشدین با اشاره به خدمات پرستاری یادآور شد: خدمات پرستاری ارایه شده شامل تزریقات، پانسمان، تست فشارخون، مشاوره‌های تغذیه‌ای و خدمات فرهنگی نیز شامل توزیع کتاب و محصولات فرهنگی به دانش‌آموزان، از جمله اقدامات این اکیپ اعزامی است.

براساس این گزارش، هزینه‌های انجام شده این اکیپ درمانی که به صورت رایگان ارایه شده، در مجموع بالغ بر 10 میلیون ریال بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha