چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 6277

ورزش همواره برای سلامتی مفید است، و افرادی که دچار افسردگی هستند چنانچه علاوه بر توصیه های دارویی پزشک تحرک بدنی خود را افزایش دهند به مراتب سریع تر بهبود می یابند.

افزایش تحرک در درمان افسردگی موثر است

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر پزشکان ایتالیایی با تحقیق بر روی افراد 40 تا 60 ساله که اکثرا" زن بوده اند دریافتند  که علائم بیماری افسردگی در آن دسته از زنانی که طی یک دوره 8 ماهه تمرینات ورزشی کنترل شده‌ای را آغاز کردند به میزان قابل توجهی بهبود پیدا کرد. در حالی که  افرادی که ورزش نمی‌کردند با وجود مصرف دارو روند درمانی کندتری داشتند.

در عین حال با توجه به اینکه فعالیتهای خارج از منزل زنان عموما" کمتر از مردان است این سکون و بی حرکتی زمینه را برای مرور افکار ناخوشایند و ابتلا به افسردگی مهیا می کند و ورزش می تواند بسیار موثر باشد.

بنابر همین گزارش احتمال ابتلا به بیماری افسردگی در افرادی که تحرک بدنی دارند و به لحاظ فیزیکی فعال هستند نسبت به اشخاصی که یکجا می نشینند  به مراتب کمتر است.

این مطالعات نشان می‌دهد که ورزش کردن حتی می‌تواند به افراد افسرده‌ای که مدتهای طولانی دارو مصرف می کرده اند و نسبت به دارو مقاوم شده‌اند، کمک کند.

این محققان خاطرنشان می‌کنند که ورزش می‌تواند یک روش درمانی اضافی و موثر برای بهبود افسردگی در بلند مدت باشد به ویژه زمانی که افراد به طور گروهی ورزش می کنند، از نشاط بیشتری برخوردار خواهند شد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha