تحقیقات اخیر نشان می دهد، پروتئین سویا نقش مهمی در پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان در زنان میانسال و سالمند دارد.

برای جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان سویا بخورید
سلامت نیوز : مصرف رژیم غذایی حاوی سویا و فرآورده های آن مناسب ترین جایگزین برای فرآورده های لبنی و مکمل های کلسیم است. افرادی که به مصرف شیر حساسیت داشته یا علاقه ای به فرآورده های لبنی ندارند، می توانند از سویا به عنوان یک وعده غذایی سالم و مقوی در تأمین کلسیم روزانه استفاده کنند.

تحقیقات اخیر نشان می دهد، پروتئین سویا نقش مهمی در پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان در زنان میانسال و سالمند دارد.
تحقیقی که روی ۴۰ هزار زن میانسال در دوران قبل از یائسگی انجام شد، نشان داد مصرف فرآورده های سویا به مدت ۳۰ ماه، احتمال ابتلا به پوکی استخوان را به میزان ۸۰ درصد کاهش می دهد.

همچنین مطالعات اخیر نشان می دهد، احتمال شکستگی استخوان در زنانی که سویا را به عنوان وعده غذایی اصلی بطور مستمر در رژیم غذایی روزانه خود گنجانده اند، در سنین بالا به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می کند.دانشمندان معتقدند وجود ترکیبی به نام فیتیک اسید در سویا ممکن است، جذب برخی ویتامین ها و مکمل های مفید برای سلامتی بدن مانند منیزیم، کلسیم و آهن را کاهش دهد.

از این رو مطابق با توصیه دانشمندان، افراد مبتلا به بیماری های تیروئید، سرطان سینه یا افرادی که سابقه ابتلا به سرطان سینه را در بستگان خود دارند، بهتر است قبل از گنجاندن سویا در رژیم غذایی خود، با پزشک متخصص مشورت کنند.کنترل وزن، مصرف میوه و سبزی، استعمال نکردن دخانیات و انجام تمرینات ورزشی از عوامل استحکام استخوان و پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان است.
منبع: روزنامه ایران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha