سلامت نیوز :  یک جوان 20ساله با ورود به مدرسه‌ای ابتدایی در امریکا 20 کودک و 10 عابر را به کام مرگ کشاند. به گزارش پلیس آمریکا این تراژدی در ایالت کانتیکت و در مدرسه "سندی هوک" که حدود 650 دانش‌آموز دارد، رخ داد یک جوان 20 ساله با حمله به این مدرسه بیش از 100 گلوله به سمت دانش‌آموزان و کارکنان مدرسه شلیک کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از حمایت ؛ به دنبال این حادثه که وحشیانه ترین رخداد تاریخ امریکا نام گرفت، تا کنون 30 نفرکشته شدند که شامل 20 دانش آموزو 10 نفر از کادر مدرسه، این آمار را تشکیل می‌دهند. در حادثه مشابهی که در سال 1999 در مدرسه راهنمایی «کلمباین»در ایالت کلرادو رخ داد، یکی از دانش آموزان 12 دانش‌آموز دیگر را به قتل رساند و سپس با گلوله‌ای خود را کشت. گزارش‌ها و آمار اعلام شده درباره این واقعه بارها تغییر یافته است و تعداد کشته شدگان و قربانیان نیز چند باری تغییر کرده است. بنابر آخرین آمار اعلام شده 20 کودک 6 بزرگسال، معلمان مدرسه، خود ضارب اولین قربانیان این جوان 20 ساله هستند ضمن آنکه بعد از کشف اجساد پدر و مادر ضارب، تعداد قربانیان را افزایش داده است. به گفته پلیس محلی ضارب از یک تفنگ کالیبر.223 استفاده کرده است. برخی رسانه‌های آمریکایی نیز اعلام کردند که فرد قاتل برادر خود را نیز به قتل رسانده است.پلیس آمریکا همچنین اعلام کرده است که ضارب پیش از رفتن به مدرسه‌ جلیقه ضد گلوله سیاهرنگی برتن کرده و با 3 اسلحه‌ای که به طور قانونی و به نام مادرش ثبت شده بود به محل مدرسه رفته و این کشتار خونین را به راه انداخته است.

البته هنوز معلوم نیست که "آدام لانزا" از هر 3 اسلحه در این کشتار استفاده کرده است. اما پلیس 2 اسلحه را در کنار او و یکی دیگر را در خودرویی که آدام با آن به محل مدرسه رفته بود پیدا کرده است.یک شاهد عینی نیز در خصوص این حادثه به «سی‌ان‌ان» گفته که صدای تیراندازی از راهروی مدرسه شنیده شده است و بیش از یکصد بار صدای شلیک گلوله به گوش رسیده است.رسانه های محلی گزارش کرده اند که آتش‌نشان‌ها به کودکان گفته‌اند که چشم‌هایشان را ببندند و ازکنار دفتر مدرسه بدوند و از مدرسه خارج شوند.به دنبال وقوع این حادثه مقامات واکنش نشان دادند و «دن مالوی» فرماندار ایالت کانتیکت ضمن غیرقابل تصور توصیف کردن این حادثه گفت: امروز شیطان به شهر آمده بود. اوضاع شهرحادثه دیده نیوتاون تحت کنترل است اما برای بازگشت به حالت عادی، زمان بیشتری نیاز است.به رغم آنکه تعداد حوادث مرتبط با تیراندازی در آمریکا به دلیل آزاد بودن استفاده از سلاح روز به روز درحال افزایش است، دولتمردان آمریکایی هیچ اقدامی برای محدود کردن استفاده از سلاح انجام نمی‌دهند و در حوادث اینچنینی، تنها به ابراز تأسف بسنده می‌کنند.«باراک اوباما» رییس جمهوری آمریکا، ساعاتی پس از وقوع این واقعه مرگبار گفت: تعداد قتل‌عام‌های این چنینی، بیش از اندازه شده است.

احزاب سیاسی آمریکا باید
با کمک یکدیگر چاره‌ای برای قوانین مالکیت و خرید و فروش اسلحه پیدا کنندفعالان صلح نیز ساکت ننشستند و به دنبال این حادثه، حدود 100 نفر از فعالان صلح در اعتراض به قوانین حمل سلاح، مقابل کاخ سفید تجمع کردند.صدها نفر از مردم ایالت کانتیکت آمریکا پس از وقوع این حادثه دردناک، به کلیسای «سنت رز لیما» در «نیوتاون» رفتند تا در مراسم یادبود قتل عام حادثه مدرسه ابتدایی «سندی هوک» این ایالت شرکت کنند.رهبران جهان نیز ابراز تأسف خود را به این حادثه اعلام کردند و «کاترین اشتون» رییس‌ سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به این حادثه گفت: تمایل دارم، حیرت خود را به این حادثه تیراندازی غم‌انگیز که در کانتیکت به وقوع پیوست، ابراز دارم.«فرانسوا اولاند» در واکنش به این حادثه گفت: این خبر مرا به وحشت انداخت و می‌خواهم بهت و حیرت عمیق خود درباره این حادثه را اعلام دارم.

«دیوید کامرون» نخست‌وزیر انگلیس نیز اینگونه گفت: من بسیار بهت‌زده شدم و عمیقاً از شنیدن چنین تیراندازی هولناکی ناراحت شدم.«بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در نامه‌ای به فرماندار کانتیکت گفت: دبیرکل می‌گوید که هدف قرار دادن کودکان، فجیع و غیرقابل تصور است و با غم و اندوه فراوان ، با خانواده‌های قربانیان این جنایت مهیب همدردی می‌کند.«رامین مهمان‌پرست» سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان نیز کشته شدن تعدادی از دانش‌آموزان آمریکایی در اقدامی خشونت‌بار توسط فردی مسلح را تسلیت گفت و از چنین حادثه‌ای ابراز تأسف کرد. مهمان‌پرست با ابراز همدردی با خانواده قربانیان این اتفاق حزن‌انگیز، جامعه آمریکا را برای مشارکت در نهضت مقابله با جنگ افروزی و کشتار انسان‌های بیگناه که در نقاط مختلف جهان به دست افراد مسلح و در حوادث تروریستی و جنون‌آمیز اتفاق می‌افتد، فرا خواند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha