سلامت نیوز-یكی از ایده‌های جالب در زمینه درمان سرطان، كشتن سلول های سرطانی نه با دارو بلكه با نانوهیترهای اختصاصی است كه در واقع سلول‌های بدخیم را گرم می‌كنند كه به كشتن سلو‌لها می‌انجامد.

كشتن سلول‌های سرطانی با استفاده از نانوذرات مغناطیسی

دكتر محمد جوادی استاد نانو بیوتكنولوژی و عضو مركز تحقیقات پزشكی هسته‌ای در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود:‌ پژوهشگران نانو موفقیت‌هایی را در مورد استفاده از نانو لوله‌های كربنی و نانو قفس های طلا به عنوان نانو ابزارهایی برای گرما درمانی گزارش كرده اند كه از اسید فولیك برای هدف گیری سلول‌های توموری با نانو ذرات مغناطیسی استفاده می‌شود.
وی تصریح كرد:زمانی كه سلول‌های توموری، نانو ذرات را می‌بلعند می‌توان با ایجاد میدان مغناطیسی نوسانات سریعی را به ذرات گرما داد،‌داده‌های مقدماتی حاصل از این عمل كه نانو ذرات پس از قرار گرفتن در میدان مغناطیسی مرتعش می‌توانند دمای سلول‌ها را به بیش از 43 درجه سانتی‌گراد برای كشتن سلو‌لها برسانند.
وی یادآور شد: با استفاده از میكروسكوپ الكترونی و گشت‌های سلولی به این نتیجه رسیده‌ایم كه تنها سلول‌های سرطانی كه گیرنده‌های اسید فولیك دارند قادر به جذب نانو ذرات هستند و اینكه هر سلول‌ سرطانی تا 300 نانو ذره را می‌بلعد كه این تعداد برای ایجاد گرمای لازم برای مرگ سلول كافی است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha