چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 6280

سازمان غذا و داروی آمریکا مجوز عرضه داروی جدیدی را در درمان بیماری ایدز صادر کرده است که مانع عملکرد گیرنده ویروس "اچ آی وی" می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ این دارو که سازمان غذا و داروی آمریکا مجوز عرضه تجاری آن را صادر کرده، تولید شرکت داروسازی Pfizer است.
بنابراین گزارش؛ این دارو که "سلزنتری" نام دارد، درحقیقت اولین دارویی است که با مسدود کردن گیرنده  Ccr5 مانع توسعه ایدز می شود و این گیرنده همانند دری عمل می کند که ویروس اچ آی وی را به داخل گلبول های قرمز راه می دهد.
براساس این گزارش؛ شرکت داروسازی Pfizer اعلام کرد که نام شیمیایی این محصول جدید "ماراویروک" است و این دارو از ماه آینده دردسترس قرار می گیرد.
گفتنی است؛ سازمان غذا و داروی آمریکا پس از آنکه داروی "سلزنتری" نتایج مثبتی در درمان بیماران در شرایط وخیم نشان داد، آن را تصویب کرد و در هر حال، این سازمان از شرکت Pfizer خواسته است که تحقیقات خود را در خصوص اثرات ثانوی این مولکول جدید ادامه دهد.
به گفته دربا بیرنکران، مسئول دپارتمان "اچ آی وی" سازمان غذا و داروی آمریکا، این دارو با وجود تمام امتیازات مثبتی که دارد در بیماران داوطلب شرکت کننده در آزمایشات بالینی آسیب های شدید کبدی و مشکلات قلبی و تنفسی بوجود آورده است.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha