سلامت نیوز : رییس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به ضرورت اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، عنوان کرد: افزایش میزان رضایت مردم در پی ارتقای کیفیت خدمات، تعهد و التزام پرستار به انجام امور محوله به نحو احسن، نظام‌مند شدن نظام پرداخت، افزایش انگیزه پرستاران و رعایت استانداردهای مراقبتی و خدمتی از جمله محسنات اجرای این قانون است.

دکتر محمدعلی چراغی در گفت‌وگو با (ایسنا)، با اشاره به ضرورت اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در بیمارستان‌های کشور، عنوان کرد: قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، مصوب مجلس است. بنابراین زمانی که به دولت ابلاغ می‌شود، لازم‌الاجرا است و عدم اجرای آن به معنای تخطی از قانون خواهد بود.

وی ادامه داد: اثرات مثبت اجرای این طرح در قانون دیده شده است. در دنیا دریافتی پرستاران چشم‌گیر و قابل قبول است. مسلما برای اینکه پرستارانی داشته باشید که به لحاظ زیستی، جسمانی، روانی، معنوی و اجتماعی در سلامت باشند بایستی ما به ازای خدمتی که انجام می‌دهند، دریافتی داشته باشند.

چراغی با بیان اینکه تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری چندین حسن دارد، اظهار کرد: نخستین حسن آن ایجاد رضایت است زیرا دریافتی پرستار بهبود یافته و انگیزه پرستار برای خدمت در سیستم ارتقا پیدا می‌کند. دیگر اینکه روند نظارت بر استانداردهای خدمتی و مراقبتی قوی می‌شود. وقتی قانون اجرا می‌شود، پرستار متعهد و ملتزم به انجام امور به نحو احسن و صحیح آن می‌شود و در مقابل آن پاسخگو خواهد بود.

رییس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه با اجرای تعرفه‌ها، روند پرداخت نیز نظام‌مند خواهد شد، عنوان کرد: نفع این کار را به طور مشخص مردم خواهند برد. به عنوان مثال اگر پرستار 10 بسته مراقبتی را در یک روز برای بیمار انجام دهد، قطعا بیمار هم منتفع خواهد شد. در غیر این صورت ممکن است از 10 بسته مراقبتی که باید انجام می‌داد، دو یا سه مورد آن را انجام دهد، زیرا انگیزه ای برای خدمت ندارد.

چراغی افزود: به دنبال همین کاهش انگیزه، تعداد متقاضیان ورود به رشته پرستاری در سال‌های اخیر بویژه در مردان کاهش یافته است. لازم است موقعیت اجتماعی پرستاران مورد توجه قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha