سلامت نیوز : رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اینکه مباحثی در مورد کنار رفتن وزیر بهداشت مطرح شده است گفت: کنار رفتن وزرا به ویژه در بخش سلامت مشکلاتی را به وجود خواهد آورد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ حسینعلی شهریاری امروز در نطق میان دستور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در مورد نحوه کار وزیر بهداشت مطالبی در رسانه‌ها مطرح شده گفت: یکی از افتخارات دولت انتصاب وزیر زن در کابینه بود که از موفق‌ترین وزرای دولت به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: زمانی که رییس جمهور بودجه را به مجلس تقدیم کرد گفت: پزشک خانواده در مدت دو سال اجرا شده و مشکلات سلامت کاهش می‌یابد اما از سال گذشته با توجه به مسائلی که در مورد ارز وزارت بهداشت مطرح شد از وزیر بهداشت گله‌مند بودند که مشکلاتی برای دارو و تجهیزات پزشکی به وجود آمده است.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطر نشان کرد: با توجه به پیگیری‌های که وزیر بهداشت انجام داد اما اطلاعات محرمانه را در اختیار کمیسیون بهداشت قرار نمی‌داد و کمیسیون در این زمینه موضوع را پیگیری کرده و با توجه به اطلاعاتی که به دست آورد به رییس‌جمهور آن را اعلام کرد که وی گفت مشکلی در این زمینه وجود ندارد، اما بعد از گذشت شش ماه بانک مرکزی ارزی برای دارو اختصاص نداد.

شهریاری در ادامه افزود: کمیسیون بهداشت براساس اطلاعاتی که بدست آورد از وزیر بهداشت گله‌مند بود که چرا اولویت‌بندی‌ها درست صورت نگرفته است با عنوان مثال دستگاه ماموگرافی که یکی از ضروریات برای تشخیص بیماری سرطان سینه به شمار می‌رود جزو کالاهای نوع هشت در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: بنابراین فکر می‌کردیم که رییس‌جمهور حتما به این موضوعات توجه دارد و کاری نمی‌کند که زنان جامعه ما دلگیر شوند؛ چرا که باید بداند اگر اولین زن کابینه دولت از وزارت برکنار شود کارنامه ناموفقی در دولت احمدی‌نژاد خواهد بود.

نماینده مردم زاهدان در مجلس با اشاره به اینکه نمایندگان از ابتدای مجلس نهم تاکنون از استیضاح و یا حتی سوال از رییس جمهور صرف نظر کرده‌اند برای اینکه همدلی و وحدت وجود داشته باشد گفت: کنار رفتن وزرا به ویژه آن هم در بخش سلامت و بهداشت قطعا مشکلاتی را به وجود می‌آورد؛ به ویژه اینکه بیش از 50 درصد جامعه که زنان هستند از این موضوع نگران و دلخور خواهند شد.

شهریاری تصریح کرد: از رییس‌جمهور می‌خواهیم که سعه صدر داشته و مانند همیشه حمایت‌های خود را داشته باشند و قطعا رییس‌جمهور نیز وزیر بهداشت را در کابینه حفظ کرده و با مسئولین بانک مرکزی و معاونت نظارت و راهبردی رییس‌جمهور در خصوص بحث ارز برخورد می‌کند.

وی تاکید کرد: امیدواریم که این شایعات صحت نداشته باشد و دستجردی با قوت به کار خود پایان دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha