سلامت نیوز : در یک آزمایش جدید معلوم شد مصرف قهوه خطر ابتلا به سرطان دهان را به میزان چشمگیری کاهش می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛متخصصان علوم پزشکی انجمن سرطان آمریکا در این مطالعه خاطرنشان کردند مصرف روزانه چهار فنجان قهوه خطر ابتلا به نوع خطرناک و کشنده سرطان دهان را تا 50 درصد کاهش می‌دهد.

این متخصصان می‌گویند: تاثیر فوق مربوط به کافئین موجود در قهوه نیست بلکه به دلیل صدها آنتی اکسیدان طبیعی دیگر موجود در این نوشیدنی است.

بر اساس گزارش مجله آمریکایی «همه گیر شناسی»، این یافته تاییدی بر مطالعه قبلی است که دو سال پیش توسط گروهی دیگر از متخصصان انجام گرفت و نشان داد که مصرف چهار فنجان قهوه در روز خطر بروز سرطان را تا 39 درصد کاهش می‌دهد.

در مطالعات دیگری که تاکنون روی خواص قهوه انجام گرفته معلوم شده است که مصرف این نوشیدنی به طور کلی احتمال ابتلا به سرطان روده، سکته مغزی و آلزایمر را نیز کاهش می‌دهد. اما باید این نکته را نیز به خاطر داشت که مصرف بیش از حد و افراطی قهوه موجب افزایش ضربان قلب و بالا رفتن فشار خون می‌شود و به زنان باردار نیز توصیه می‌شود که مصرف این نوشیدنی را محدود کند چون نوشیدن قهوه در دوران بارداری احتمال بدنیا آمدن نوزدان کم وزن با جثه کوچک را افزایش می‌دهد.

آمارها نشان می‌دهد که سالانه بیش از 6000 مورد ابتلا به سرطان دهان در انگلیس تشخیص داده می‌شود و حدود 1600 بیمار مبتلا به این سرطان نیز هر سال در این کشور جان خود را از دست می‌دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha