یکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۵
کد خبر: 62819

سلامت نیوز : معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد اولین نانو دارو در درمان سالک را تولید کرده که این دارو در مرحله کارآزمایی بالینی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر محسن تفقدی در نشست خبری هفته پژوهش و فناوری دانشکده علوم پزشکی مشهد که صبح امروز در ساختمان قریشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، با اشاره به دستاوردهای نانو دارویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، خاطر نشان کرد: تولید نانو داروی ضد سرطان سینادوکسوزوم و همچنین تولید داروی سالک از دستاوردهای نانو دارویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

وی افزود: تولید علم، مبنای رقابت‌های جهانی و منطقه‌ای است و رتبه بندی‌های جهانی براساس دستاوردهای علمی صورت می‌گیرد.

دکتر تفقدی گفت: کسب جایگاه مناسب علمی در جهان و منطقه باید در بازه‌های زمانی مشخص و بر اساس اسناد بالادست و تا پایان برنامه پنجم توسعه 1394 صورت گیرد.

عضو هیات علمی دانشکده داروسازی مشهد خاطر نشان کرد: ایران در سال‌های 2011 و 2012 در رتبه‌ی جهانی دارای رتبه 17 بوده است و تا پایان سال 2012 این رتبه بهبود خواهد یافت.

وی افزود: ما توانستیم در تولید علم در منطقه خاورمیانه ترکیه را پشت سر گذاشته و رتبه اول را کسب کنیم و هم ردیف روسیه در تولید علم شویم.

دکتر تفقدی خاطر نشان کرد: بر مبنای رتبه بندی‌های جهانی و در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، دانشگاه علوم پزشکی مشهد در جایگاه سوم قرار دارد و همچنین براساس کمیت و کیفیت پژوهشی این دانشگاه رتبه ششم را در کشور از آن خود کرده است.

وی افزود: در وضعیت رتبه‌بندی جهانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال 2011 دارای رتبه‌ی 1905 بوده است و در سال 2012 به رتبه‌ی 1839 با 66 پله صعود ترقی داشته است.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پژوهشکده علوم نوین دارویی در سال 91 تصویب شد و همچنین 12 پژوهشکده دیگر در شورا به تصویب رسیده و مدارک آن به تایید وزارت علوم درمان و پزشکی رسیده است.

وی در ادامه گفت: در سال‌های اخیر 733 طرح پژوهشی کار شده است که حدود 600 مقاله از آن در مجلات معتبر دنیا به چاپ رسیده است.

دکتر تفقدی خاطر نشان کرد: وزارت بهداشت،‌درمان آموزش و پزشکی کشور صندوقی را به نام "صندوق سلامت ثامن" تاسیس کرده است که وظیفه ان حمایت از طرح‌ها و ایده‌های دانش بنیاناست تا بتوان طرح‌ها و ایده‌های دانش بنیان را تجاری‌سازی کرد.

وی افزود: برگزاری ده‌ها کنفرانس داخلی و بین‌المللی، تالیف، ترجمه و انتشار 20 کتاب و نیز انتشار مجلات به زبان انگلیسی، تاسیس 21 مجله از فعالیت‌های انجام شده دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه گفت: 13 مجله از 21 مجله دانشگاه علوم پزشکی مشهد به صورت فعال مقالات علمی پژوهشی را به چاپ می‌رسانند.

عضو هیئت علمی دانشکده داروسازی مشهد اظهار کرد: در روز پنج‌شنبه 30 اذر ماه از پژوهشگران برتر و محققین برتر دانشجو طی مراسمی در سالن رازی تجلیل به عمل خواهد آمد.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در پایان افزود: در هفته آینده تور بازدید از پژوهشگاه بوعلی مشهد برای اصحاب رسانه تهیه دیده شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha