سلامت نیوز : باقر لاریجانی در گفت وگو با فارس افزود: قرار بود برای پرداخت حق جذب در سال جاری حدود 50 میلیارد تومان با توجه به هزینه‌های دانشگاه به ما پرداخت شود اما به دلیل عدم این پرداخت‌ها ما مجبوریم از فعالیت‌های جاری دانشگاه صرفنظر کنیم.

وی ادامه داد: همچنین علیرغم مساعدت بیمه‌ها هنوز حدود ۱۰۰میلیارد تومان از بیمه‌ها طلب داریم و این امر خدمات روزانه ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

لاریجانی گفت: ما در بیمارستان‌ها باید خدمات روزانه ارائه دهیم، غذا و داروی بیمار را تهیه کنیم و با توجه به این خدمات طی کردن پروسه زمانی و پرداخت بیمه‌ها مشکل ایجاد می‌کند.

*تعرفه‌ها کفاف هزینه‌های جاری را نمی‌دهند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص کمبود تجهیزات در بیمارستان‌های تحت پوشش خود گفت: در حال حاضر تمام تجهیزات در بیمارستان‌ها و تعرفه‌های آن به گونه‌ای شده که تقریباً هیچ کدام از تعرفه‌هایی که برای خدمات آزمایشگاهی و غیره که در بیمارستان انجام می‌شود هزینه‌ تعرفه‌اش کفاف هزینه جاری را نمی‌کند.

لاریجانی تصریح کرد: با این وجود ما به مردم متعهد هستیم و باید خدمات درمانی ارائه دهیم و با وجود اینکه ما به وظیفه خود عمل کرده و کار را دنبال می‌کنیم اما حتماً نیازمند بازبینی در این خصوص هستیم.

لاریجانی در خصوص برنامه پزشک خانواده نیز گفت: این برنامه در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران در حال توسعه است اما امیدواریم بیمه‌ها همکاری خود را بیشتر کنند تا بتوانیم مناطق تحت پوشش این برنامه را گسترش بیشتری دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha