سلامت نیوز : محسن تفقدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در زمینه دستاوردهای تحقیقاتی و پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: طبق برنامه‌هایی که در رده‌های بالای حکومتی تدوین شده است حرکت‌ها به سمت جهاد علمی برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این زمینه مانند سایر مراکز علمی کشور جهاد علمی و تولید علم در راستای اجرایی شدن و کابردی بودن را در برنامه‌های خود تدوین کرده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال حاضر در جمع یک درصد دانشگاه‌های برتر جهان قرار گرفته است.

تفقدی با اشاره به مقام‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رده‌بندی‌های مختلف در سطح کشور و جهان خاطر نشان کرد: در رده‌بندی وبومتریک که نوعی رده‌بندی است که کارایی‌های دانشگاه را به لحاظ اینترنتی و کیفیت اطلاع‌رسانی اینترنتی را می‌سنجد دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رده سوم قرار دارد.

وی در ارتباط با مراکز تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: این دانشگاه 44 مرکز تحقیقاتی دارد که می‌توانند پشتوانه خوبی برای ایجاد پژوهشکده و پژوهشگاه باشند.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: همچنین در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی مشهد، یک پژوهشکده علوم دارویی را تاسیس کرده است و 13 پژوهشکده دیگر به تاسیس رسیده است که یا در مراحله اخذ مجوز تاسیس از وزارتخانه هستند و یا در مراحل آماده‌سازی اطلاعات برای ارسال آنها برای وزارتخانه قرار دارند.

تفقدی با بیان اینکه طرح‌های تحقیقاتی‌ می‌تواند پشتوانه علمی خوبی برای دانشگاه‌ها ایجاد کند تاکید کرد: در سال گذشته 733 طرح تحقیقاتی و پژوهشی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد به انجام رسیده است و در حال حاضر نیز در سال جاری بیش از 600 مقاله در نمایه‌های مختلف جهانی که اعتبار بالایی دارند انتشار یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha