سلامت نیوز : محسن تفقدی پیش از ظهر امروز در نشست خبری هفته پژوهش دانشگاه علوم پزشکی مشهد که در سالن کنفرانس معاونت پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد اظهار کرد: وظیفه این صندوق حمایت از شرکت‌ها و ایده‌های دانش‌بنیانی است که تمایل دارند در زمینه‌های پزشکی فعالیت کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی با اشاره به شکل‌های مختلف پژوهش در علوم پزشکی تصریح کرد: خلاقیت و کاربردی بودن در پژوهش‌های مرتبط با زمینه‌های پزشکی تنها به تولید یک دارو و یا یک وسیله پزشکی منجر نمی‌شود.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: پژوهش در علوم پزشکی گاه می‌تواند کشف و یا ابداع یک روش جراحی و یا درمانی باشد که از آن در درمان بیماران استفاده شود.

تفقدی با تاکید بر اینکه تحقیق و پژوهش در برخی از زمینه‌های می‌تواند بسیار کمک‌دهنده باشد خاطر نشان کرد: به عنوان مثال پژوهش در زمینه ساخت داخلی داروهای درمانی برای بیماران مبتلا به سرطان منجر به ساخت نانو داروی سینادوکسوزوم شده است که در حال حاضر کشور در زمینه این دارو به خودکفایی رسیده است.

وی افزود: این دارو که در حال حاضر به تولید انبوه رسیده است نتیجه سال‌ها تحقیقات در زمینه نانوداروها است و دانشمند سازنده آن در جمع یک درصد دانشمندان برتر جهان قرار گرفته است.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: اختراع، ثبت و تولید این دارو در دانشگاه علوم پزشکی مشهد سبب شده است که به دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان یک سایت مهم در تحقیق و اختراع در زمینه نانو داروها از طرف وزارتخانه نگاه شود.

تفقدی با اشاره به دیگر دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد در زمینه نانو داروها اذعان کرد: در زمینه داروهای نانوتکنولوژی طرح‌های تحقیقاتی دیگر در دست انجام است که مهم‌ترین آنها دارویی برای درمان سالک با تکنولوژی نانو است که مراحل تحقیقاتی آن به اتمام رسیده و در مرحله ثبت دارو است.

وی با یادآوری برگزاری متمرکز نمایشگاه پژوهش در سال‌های گذشته خاطر نشان کرد: در سال جاری از طرف استانداری به تصویب رسید که هر کدام از دستگاه‌ها جداگانه برنامه‌های خود را برای هفته پژوهش تدوین نمایند این تصمیم‌گیری یک حسن بزرگ دارد.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: آن حسن این است که در سال جاری هر کس می‌تواند به‌صورت تخصصی به دستگاه‌های مرتبط با حوزه فعالیت خود مراجعه کرده و دچار چندپارچگی موجود در جو نمایشگاه نمی‌شود.

تفقدی افزود: همچنین تمام دستگاه‌ها می‌توانند با توجه به حوزه کاری خود فضاسازی‌های لازم در زمینه پژوهش را برای خود انجام داده تا پژوهشگران مربوطه بتوانند از آنها استفاده کنند.

وی با اشاره به عملکردهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد در راستای بالا بردن سطح علمی پزشکان اظهار کرد: در سال جاری بیش از 10 همایش کشوری و بین‌المللی برگزار شده است.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: همچنین بیش از 20 جلد کتاب به دست پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی مشهد تألیف و ترجمه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha