سلامت نیوز : عابد فتاحی امروز در گفت‌و‌گو با فارس اظهار داشت: عده‌ای از افراد که برای اجرای طرح پزشک خانواده فعالیت می‌کنند هنوز شناخت چندانی نسبت به وظایف خود ندارند از این‌رو می‌طلبد جلسات توجیهی بیشتر و متعددی برای تشریح ابعاد مختلف این طرح برپا شود.

وی تصریح کرد: مسئولان داروخانه‌ها، پزشکان و پرستاران، ماماها، پرستاران، دندان‌پزشکان و قشرهای زیادی برای اجرای موفق طرح پزشک خانواده ایفای نقش می‌کنند، ولی هنوز یک عده به شکل درست از وظایف و چگونگی ایفای نقش خود در این ارتباط بی‌اطلاع هستند.

این مسئول با اظهار به اینکه باید سریع‌تر برای انعقاد قرارداد با واحدهای فعال اهتمام شود، ادامه داد: اجرای طرح پزشک خانواده در چهار  استان آغاز شده از این‌رو می‌طلبد در این استان نیز دستگاه‌های ذی‌صلاح سریع‌تر مقدمات را فراهم کرده و برای انعقاد قرارداد اهتمام کنند.

فتاحی با اظهار به اینکه پزشک خانواده یکی از طرح‌های مترقی کشور است، افزود: به طور قطع با اجرای آن تحول چشمگیری در حوزه سلامت و درمان روی می‌دهد بنابراین طرح مذکور از طرف قشرهای زیادی مورد حمایت قرار گرفته است و برای تکمیل کردن و عیب‌یابی آن به طور مستمر تلاش می‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: چنانچه این طرح به شکل رضایت‌بخشی در استان‌های مختلف کشور به مرحله اجرا برسد این فرصت به دست می‌آید که همه اقشار جامعه به ویژه اقشار کم‌بضاعت از امکانات درمانی و سلامتی با کمترین هزینه بهره‌مند شوند و مسیر طولانی درمان برای حصول سلامتی کوتاه شده و پزشکان از درآمد مناسبی بهره‌مند شوند.

وی متذکر شد: طبق نظام ارجاع پزشکان عمومی در سطح یک مستقر می‌شوند و به افراد زیرپوشش خود خدمات درمانی رایگان ارائه می‌دهند بنابراین طرح مذکور برای قشر کم‌درآمد جامعه بسیار  مفید بوده و نیازهای قشر زیادی را تأمین می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha