سلامت نیوز :نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشور ما مفتخر است 96.5 درصد از داروهای مورد نیاز خود را در داخل تولید می کند، گفت: 3.5 درصد باقیمانده نیز باید با ارز مرجع و با کمترین قیمت در اختیار بیماران قرار بگیرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ محمدحسن ابوترابی فرد، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی که برای ساعاتی ریاست جلسه علنی مجلس را برعهده داشت، پس از نطق رئیس کمیسیون بهداشت و درمان در اعتراض به عدم رعایت قانون در تخصیص ارز دارو گفت: جمهوری اسلامی ایران مفتخر است که بیش از 96.5 درصد از داروهای مورد نیاز خود را با استانداردهای جهانی در داخل تولید می کند.

وی اظهار داشت: این امکان در شرایطی فراهم شده است که دولت و مجلس همکاری بسیار خوبی باهم داشته و قطعا اراده هر دو قوه بر این است که در 3.5 درصد باقیمانده برای تهیه داروها که به واردات نیاز داریم ارز مرجع تعلق گرفته و با کمترین قیمت ممکن در اختیار بیماران قرار بگیرد.

ابوترابی فرد با بیان اینکه شاهد هستم کارگروه های دولت به طور جدی پیگیر این موضوع هستند، افزود: البته تنگناهایی نیز در این خصوص وجود دارد که وزیر بهداشت در جریان آنها است و باید در رفع این مشکلات تلاش کند.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اینکه گفته می شود ارز به برخی کالاها اختصاص داده شده و به فلان کالا مانند دارو تخصیص داده نمی شود، در شأن دولت و مجلس نیست.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم دولت از تجربه طولانی وزیر بهداشت به بهترین نحو استفاده کند و در این زمینه شاهد همکاری نزدیک کمیسیون بهداشت و وزارت بهداشت و درمان نیز باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha