سلامت نیوز : مرتضی ضرابی ظهر امروز در سمینار آموزشی کاربرد سلول‌های بنیادین خون بند ناف در اراک افزود: بانک خون بند ناف رویان به عنوان جامع‌ترین بانک خون فعالیت‌ها و اقدامات بسیار خوبی انجام داده است که ذخیره سازی و نگهداری 30 هزار نمونه خون بند ناف از جمله این اقدامات است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی با اشاره به فعالیت بانک خون بند ناف رویان در 20  استان از استان‌های کشور تصریح کرد: میزان خون ذخیره‌ شده در بانک خون عمومی نیز هم اکنون 5 هزار نمونه است.

مدیرعامل بانک خون بند ناف رویان ادامه داد: سلول‌های بنیادین خون ساز خون بند ناف کاربردهای فراوانی دارند که استفاده از این سلول‌ها در درمان بیماری‌های کم خونی، تالاسمی، سرطان خون، فلج مغزی، اختلالات کبدی و... مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ضرابی بیان داشت: با وجود تحریم‌‌ها و فشارهای دشمنان، ایران اسلامی توانسته است به دانش فنی ذخیره سازی خون بند ناف در کشور دست یافته و موفقیت‌های بسیاری را نیز به دست آورد که این موجب افتخار ایران اسلامی است.

وی کمبود مراکز پیوند را از مهم‌ترین مشکلات موجود در کشور دانست و بیان داشت: گسترش مراکز پیوند نیازمند حمایت دولت و مسئولان است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرعامل بانک خون بند ناف رویان بر لزوم تقویت بانک‌های خون بند ناف به عنوان یک راهبرد مهم در ارتقاء سلامت جامعه تاکید کرد.

علی‌اصغر غفاری‌زاده سرپرست مرکز خدمات درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی نیز با اشاره به نقش ارزنده خون بند ناف در درمان بیماری‌های صعب‌العلاج گفت: خون بند ناف به عنوان منبع غنی از سلول‌های بنیادین است که توانایی تبدیل شدن به بافت‌ها، ارگان‌ها و رگ‌های خونی را دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha