سلامت نیوز : رییس ستاد اجرایی برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع، ضوابط ثبت‌نام و نحوه پذیرش دستیار تخصصی پزشک خانواده را اعلام کرد.

دکتر محمد شریعتی در گفت‌وگو با (ایسنا)، با اشاره به مهلت ثبت‌نام در اولین دوره پذیرش دستیار تخصصی پزشک خانواده تا 11 بهمن ماه از طریق سایت دانشکده مجازی دانشگاه علوم پزشکی تهران به نشانی http://reg.tums.ac.ir، گفت: متقاضیان باید یک هفته پس از ثبت‌نام خود، برای مشاهده، تایید یا عدم تایید مدارک ارسالی به سایت مراجعه کنند.

ارائه برنامه پزشکی خانواده در قالب دستیار تخصصی و مدیریت عالی (MPH)

وی با اشاره به نحوه ارائه برنامه پذیرش دستیار تخصصی پزشکی خانواده در دانشگاه علوم پزشکی تهران، اظهار کرد: برنامه دستیار پزشک خانواده در دو بخش تنظیم شده است و به داوطلبان به تناسب شرایط خود در یکی از دو دوره مدیریت عالی (MPH) پزشک خانواده و دوره دستیاری بالینی ارائه می‌شود، همچنین این دوره توسط دانشگاه علوم پزشکی تهران با مشارکت سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی ارائه می‌شود.

وی در خصوص دوره مدیریت عالی (MPH) پزشک خانواده، گفت: این دوره به مدت 1.5 سال و به صورت پودمانی و از طریق سامانه الکترونیکی دانشکده مجازی دانشگاه تهران به صورت مجازی مطابق با برنامه درسی دوره ارائه می‌شود.

شریعتی افزود: همچنین در دوره دستیاری بالینی، طول مدت این دوره 5 سال به صورت پودمانی و مجازی و همراه با دوره‌های بالینی حضوری مطابق با برنامه درسی است، بنابراین داوطلبانی مجاز به ورود این بخش از برنامه هستند که قبلا دوره MPH پزشک خانواده را گذرانده باشند.

شرایط مجازین برای ثبت‌نام در دوره

وی با بیان اینکه داوطلبینی مجاز به شرکت در اولین دوره دستیاری پزشک خانواده هستند که ضمن برخورداری از توانایی جسمی و سلامت روان، واجد شرایط عمومی تحصیل در جمهوری اسلامی ایران باشند، تصریح کرد: موارد معلولیت که با کار با کامپیوتر منافات داشته باشند مجاز به شرکت در دوره نیستند.

وی در خصوص شرایط اختصاصی ورود به دوره مدیریت عالی (MPH) پزشک خانواده، گفت: پزشکان عمومی که حداقل 3 سال سابقه خدمت به عنوان پزشک خانواده داشته‌اند می توانند وارد دوره MPH شوند.

رییس ستاد اجرایی برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع با اشاره به شرایط ورود به دوره دستیاری بالینی، اظهارکرد: پزشکان عمومی که در حال حاضر به عنوان پزشک خانواده در نظام سلامت فعلی کشور اشتغال دارند و در حال تحصیل در دوره‌ پودمانی مدیریت عالی (MPH) پزشک خانواده در مراکز متولی ارائه دهنده هستند، پس از پایان این دوره می‌توانند برای بخش دستیاری بالینی اقدام کنند.

امکان ثبت‌نام سایر دانش‌آموختگان در دوره MPH «پزشک خانواده»

وی افزود: دانش‌آموختگان سایر برنامه‌های MPH مصوب دانشگاه­‌ها، با تشخیص گروه آموزشی ذیربط می‌توانند با رعایت سایر شرایط و ضوابط وارد برنامه تخصصی پزشکی خانواده شوند، البته واحدهای گذرانده شده در این دوره بنا به تشخصی هیأت بورد مربوطه می‌تواند جایگزین دروس و واحدهای مقطع MPH پزشک خانواده تا سقف یکسال شود. همچنین دارندگان این مدرک قبل از ورود به دوره بالینی موظف به تکمیل MPH پزشک خانواده با نظر گروه آموزشی مربوطه است.

ممنوعیت هرگونه تغییر رشته و انتقال در رشته«پزشک خانواده»

وی با تاکید بر اینکه با توجه به ویژگی‌های خاص دوره از نظر نوع پذیرش و برنامه آموزشی، هرگونه تغییر رشته و نقل و انتقال در این رشته ممنوع است، در خصوص نحوه ارائه تعهد، گفت: پذیرفته‌شدگان موظف خواهند بود علاوه بر خدمت بر طبق برنامه تنظیمی در طی دوره تحصیل، معادل آن سنوات در محل‌ها و بر اساس شرایطی که وزارت بهداشت تعیین می‌کند، خدمت ارائه دهند.

اعلام نتایج پذیرفته‌شدگان در 11 بهمن

شریعتی در خصوص نحوه ثبت‌نام و پذیرش دستیاردر این دوره، اظهارکرد: داوطلبان باید مدارک خود مبنی بر واجد شرایط ورود به دوره را از طریق سامانه دانشکده مجازی ارسال کنند، پس از آن بورد تخصصی رشته پزشک خانواده مدارک را بررسی و با استعلام نظرات شبکه و رییس دانشگاه مربوطه و پس از انجام مصاحبه پذیرفته‌شدن نهایی اعلام می‌شود.

رییس ستاد اجرایی برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع در خاتمه از اعلام نتایج پذیرفته‌شدگان نهایی در روز چهارشنبه 11 بهمن ماه خبر داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha