دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۵
سلامت نیوز : به گزارش سلامت نیوز به نقل از حمایت ؛ دادستان تهران با اشاره به پرونده زورگیری اخیر در تهران و دستگیری متهمان آن گفت که درباره‌ی فردی که در این ماجرا اقدام به کشیدن اسلحه کرده، اتهام محاربه و در مورد 3 نفر دیگر، اتهام سرقت مسلحانه تفهیم شده و به زودی پرونده آنها به دادگاه خواهد رفت.عباس جعفری‌دولت‌آبادی در این باره ادامه داد: این متهمان جوان و دارای سابقه هستند، بیکار بوده و متاسفانه در یک فرآیند غیرمتعارف و مجرمانه، مرتکب جرم شده‌اند.

از لحاظ قوانین فقهی و قوانین موضوعی کشور، هر کس که سلاح بکشد و مردم را بترساند، محارب محسوب می‌شود و در فقه و قانون مجازات اسلامی، مجازات محارب اعدام است. جعفری‌دولت‌آبادی با بیان اینکه در جرایم مهم، مردم انتظار سرعت در رسیدگی را دارند، اظهار کرد: اگر امروز قتلی رخ دهد که سبب به هم ریختن امنیت شهر شود، نمی‌توان چند سال بعد این متهم را مجازات کرد. مردم توقع دارند درحوادث مهم، سرعت در رسیدگی وجود داشته باشد.وی یادآور شد: درچند حادثه ازجمله پل مدیریت، سعادت‌آباد وخیابان شهید مدنی و چند موضوع دیگر، پلیس و دستگاه قضایی توانستند به سرعت حادثه را مهار کنند، متهمان دستگیر شوند و به مجازات برسند. خوشبختانه ما از لحاظ قوانین، نقصی نداریم و قوانین به ما اجازه می‌دهد با متهمانی که امنیت عمومی را برهم می‌زنند، برخورد شود.

دادستان تهران در پاسخ به این سوال که آیا مدت زمانی برای پرونده زورگیری اخیر تعیین کرده‌اید؟ گفت: برای متهم اصلی و 3 متهم دیگر حداکثر یک هفته تا 10 روز زمان اعلام کردیم تا بتوانیم تحقیقات‌مان را به سرعت تکمیل کنیم و گزارش‌های دریافتی بررسی شود و هنگامی که پرونده به دادگاه ارسال می‌شود، نقصی گرفته نشود. قاضی در مورد فرد نخست که اقدام به کشیدن اسلحه کرده است اتهام محاربه و در مورد 3 نفر دیگر اتهام سرقت مسلحانه را تفهیم کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha