دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۰
کد خبر: 62874
سلامت نیوز :کارشناس مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: به علت بارش برف و باران در تهران امروز در سطح تهران لغزندگی معابر و یخ‌زدگی به وجود می آید.کارشناس مرکز پیش‌بیبنی سازمان هواشناسی افزود: همچنین به تدریج از فردا به آلاینده‌های جوی افزوده می‌شود و در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه آسمان تهران آلوده خواهد بود. مرادی افزود: بر این اساس به تدریج از اواخر وقت روز پنج شنبه‌ سامانه بارشی از غرب کشور وارد خواهد شد و روز جمعه و شنبه غرب کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد. به گفته وی با ورود این سامانه بارشی به کشور از میزان آلودگی هوا در کلان شهرها کاسته خواهد شد. مرادی اضافه کرد: دمای هوای شهر تهران درشب گذشته 2 درجه سانتی‌گراد بالای صفر بود که صبح امروز به یک درجه زیر صفر رسید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از حمایت ؛ در این مورد شهردار منطقه 8 تهران از راه اندازی ستاد پیشگیری، هماهنگی و برنامه ریزی به منظور خدمت رسانی مطلوب به شهروندان در روزهای برفی خبر داد. محمدمهدی شادالوئی با اشاره به لزوم ایجاد ساختاری مشخص، برای کنترل پیامدهای ناشی از بارش برف گفت: ستاد برف روبی با هدف بهبود خدمات رسانی به شهروندان و پیشگیری از بروز مشکلات و آمادگی در مواجهه با پیامدهای ناشی از بارش برف همچنین فراهم سازی وضعیت ایمن برای عبور و مرور شهروندان در زمان بارش نزولات آسمانی در شرق تهران راه اندازی شد. وی تصریح کرد: در یک برنامه ریزی دقیق تمام نقاط برف گیر و دارای مشکل در سطح محدود شناسایی شده و با راه اندازی سایت مرکزی و با بکارگیری عوامل خدمات شهری و ماشین آلات و ادوات برای فصل یخبندان و سرما آماده ارائه خدمات مرتبط به شهروندان است.

شادالوئی افزود: براساس تمهیدات صورت گرفته در سطح محلات شرق تهران، برای استقرار خودروها و تجهیزات و ملزومات برف روبی شامل 3 دستگاه گریدر، یک دستگاه باب کت، دیگر ادوات و مخازن حاوی بسته های شن مخصوص به همراه نیروی انسانی مورد نیاز در نقاط برف گیر و حساس درنظر گرفته شده است تا در زمان بارش ‏برف با حداقل زمان ممکن به سطح محلات اعزام شوند.همچنین براساس گزارش های رسیده، مدیر روابط عمومی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر اعلام کرد 153 نفراز هموطنان که در برف و کولاک گرفتار شده بودند، نجات یافتند.

حسین درخشان در مورد عملیات برف و کولاک اخیر گفت: در روزهای گذشته پنج استان مازندران، آذربایجان‌غربی، البرز، سمنان و قزوین به دلیل بارش برف سفیدپوش شدند که بر اثر بارش برف و کولاک 153 نفر حادثه دیدند و امدادگران این جمعیت به 153 نفر از هموطنان گرفتار در برف امدادرسانی کردند و 55 تن را اسکان اضطراری دادند. مدیر روابط عمومی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه بر اثر بارش برف و کولاک 13 تیم عملیاتی شامل 55 امدادگر در محل حادثه به فعالیت پرداختند، گفت: حال عمومی تمامی گرفتارشدگان در برف و کولاک مساعد گزارش شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha