سلامت نیوز : آنتونیو دلئو در نهمین اجلاس وزرای ابتکار سه جانبه افغانستان، پاکستان و ایران افزود: از عناصر اصلی استراتژیک دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل متحد (UNODC) است و کلید موفقیت در یک مبارزه بین‌المللی بر ضد مواد مخدر خرید و فروش و قاچاق مواد مخدر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی ادامه داد: این دفتر دو هدف اصلی تسهیل روابط بین ۳ کشور افغانستان، ایران و پاکستان و همچنین تسهیل داد و ستد تبادل اطلاعات و انجام عملیات مشترک را دنبال می‌کند.

دلئو ادامه داد: طی همکاریهای مشترک دستاوردهای زیادی حاصل شده به طوری که 17 عملیات مشترک انجام شده است و گفت‌وگوهای بیشتری در سطح روسای حیطه مبارزه با مواد مخدر در سه کشور مشاهده می‌شود.

نماینده دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل متحد در تهران تصریح کرد: استراتژی منطقه حاوی عناصر حاکمیت قانون، نیروی انتظامی، قضایی و جنایی و همچنین اقدامات تحقیقاتی بر اساس شواهد علمی است و ابتکار سه‌جانبه ستون اصلی این سازمان است.

وی با اشاره به نقش UNODC برای بسیج منابع مالی در حوزه مواد مخدر گفت: کیفیت و کمیت به همراه گشت‌های مشترک مرزی در کنار داد و ستد اطلاعات باید ارتقا یابد که به این منظور ایجاد دفاتر مرزی را به صورت پایلوت انجام داده‌ایم.

وی ادامه داد: راه‌های دریایی برای استفاده قاچاقچیان مواد مخدر در سازمان ملل بسیار مطرح است و کاهش تقاضا مبارزه با درآمد نامشروع قاچاق، پولشویی و انتقال آن از مسائل مهم دیگری است که همکاری سه کشور را می‌طلبد.

نماینده دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل متحد در تهران گفت: در روز گذشته به نتایج مهمی در زمینه مناطقی که بیشترین مشکل را در زمینه مواد مخدر، امحای مواد، لابراتوارهای هروئین، سازمانهای اصلی قاچاق، روش‌های پنهان کردن آنها، و اهداف مبارزه به دست آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha