سلامت نیوز : علیرضا فضلی امروز در گفت‌و‌گو با فارس در جنوب استان تهران از راه‌اندازی چهاردهمین بیمارستان صحرایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در استان سیستان و بلوچستان به همت بسیج جامعه پزشکی و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از تاریخ سوم دی ماه به مدت یک هفته در منطقه محروم اسپکه شهرستان نیکشهر خبر داد.

مدیر امداد و درمان سازمان بسیج جامعه پزشکی گفت: در این بیمارستان صحرایی علاوه بر درمانگاه های تخصصی و فوق تخصصی در بخش‌های آزمایشگاه، اتاق عمل، رادیولوژی، سونوگرافی، اورژانس، مامایی، داروخانه، دندانپزشکی، کلینیک‌های تخصصی و عمومی به مدت یک هفته در شهرستان نیکشهر به بیماران خدمات رایگان ارائه می‌شود.

وی در ادامه افزود: در این بیمارستان صحرایی 10 پزشکی عمومی، 16 متخصص، 57 نفر نیروی متخصص شامل پرستار، تکنسین و کارشناس و 7 دندان‌پزشک حضور دارند و یکصد و پنجاه نفر کادر درمانی و بهداشتی این بیمارستان صحرایی را پشتیبانی می‌کنند.

فضلی ادامه داد: این بیمارستان روزانه ظرفیت مراجعه 3 تا 5 هزار نفر را دارا می باشد و پیش بینی می شود حدود 30 هزار بیمار از خدمات متنوع این بیمارستان بهره ببرند و در صورت نیاز به عمل جراحی و بستری، هماهنگی‌های لازم با بیمارستان ایران و خاتم‌الانبیاء (ص) ایرانشهر جهت درمان تکمیلی بیماران انجام خواهد شد که آماده انجام جراحی چشم، (گوش و حلق و بینی)ENT، زنان، ارولوژی و ارتوپدی به‌صورت رایگان است.

مدیر امداد و درمان سازمان بسیج جامعه پزشکی افزود: سازه مورد استفاده در این بیمارستان 307 متر چادر بادی بیمارستانی، 10 چادر 12 متری جهت تریاژ و کلینیک عمومی و دو دستگاه اتوبوس اتاق عمل و اورژانس می‌باشد که در مالکیت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان است و کلیه تجهیزات به‌کار گرفته شده در این بیمارستان متعلق به سازمان بسیج جامعه پزشکی استان سیستان و بلوچستان می‌باشد.

فضلی در پایان تصریح کرد: 780 میلیون ریال تجهیزات مصرفی و دارو از طرف دانشگاه علوم پزشکی و بسیج جامعه پزشکی زاهدان تامین شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha