سلامت نیوز : علی مویدی در نهمین اجلاس مقامات ارشد ابتکار سه جانبه افغانستان، ایران و پاکستان افزود: از ابتدای سال ۲۰۱۲ میلادی 475 تن انواع مواد مخدر در منطقه کشف شده است.70 درصد از این میزان از طریق اقدامات اطلاعاتی و 85 درصد آن در مرزهای شرقی کشور کشف شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی ادامه داد: منابع انسانی و مالی قابل توجهی در این 3 کشور وجود دارد و انتظار می‌رود مشارکت سازمانهای بین‌المللی در جهت پیشبرد اهداف را جلب کنند.

مویدی گفت: ایران همواره از حامیان ابتکار سه جانبه بوده و با پیگیری مصوبات برنامه‌های کارآمدی را ایجاد کرده است به طوری که ایجاد دفتر مرزی و گشت‌های بین مرزی نمونه آن است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی تصریح کرد: تولیدکنندگان و قاچاقچیان مواد مخدر امروزی شیوه‌های خود را تغییر داده و از امکانات پیشرفته بهره می‌برند و معتقدیم در صورتی که اقدامات همه جانبه و منسجم در 3 کشور ایجاد شود نتایج مثبت آن را در آینده شاهد خواهیم بود.

مویدی گفت: مافیا همچنان با بکارگیری امکانات و فرصت‌های خود و همچینن خلاء‌های موجود در کشورها فعال هستند و به ترانزیت مواد مخدر مبادرت می‌کنند.

وی با اشاره به بزرگترین کشف محموله مواد مخدر در طول تاریخ این مبارزات گفت: شبکه پیچیده مافیای مواد مخدر بین افغانستان، پاکستان و ایران فعال بود که با کار اطلاعاتی چند ماهه افراد ما به این باند نفوذ کردند و طی آن 12 تن مواد مخدر کشف شد.

مویدی گفت: این 12 تن به کشورهای خلیج‌فارس در حال حرکت بودند و نحوه کشف و بارگیری این محموله کاملاً شناسایی شده است.

وی همچنین با اشاره به کشف 3 تن حشیش و تریاک در دریا افزود: 8 تن مواد مخدر در مرزهای افغانستان، پاکستان و ایران با تلاش پلیس مواد مخدر کشف و متلاشی شد.

مویدی تصریح کرد: طی آذر امسال نیز دو محموله با درگیری مسلحانه کشف شدند که منجر به کشف 17 تن مواد مخدر در منطقه مرزی و دستگیری  افرادی از اتباع کشورهای همجوار شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی تاکید کرد: شبکه بزرگ ترانزیت مواد مخدر همچنان فعال است که امیدواریم با تلاش و انتقال تجارب فضایی که برای نفس کشیدن قاچاقچیان فراهم می‌شود را ناامن کنیم. اطلاعات این شبکه‌ها از طریق JPC به ۲ کشور افغانستان و پاکستان داده شده و امیدواریم با تکمیل این فرآیند اطلاعات بهتری از شبکه‌ها به دست بیاوریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha