سلامت نیوز : رییس کنگره بین المللی زنان و زایمان گفت: رشته‌های فوق تخصصی که در دانشگاه علوم پزشکی تهران برای زنان و زایمان راه اندازی شده است مانند نازایی، آنکولوژی زنان،‌ ژنیکولوژی، اوروژنیکولوژی و لاپاروسکوپی باعث افزایش علمی و کیفیت ارایه خدمات به بیماران شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر میترا مدرس گیلانی در سیزدهمین کنگره بین المللی زنان و زایمان که امروز 27 آذر در مرکز همایش‌های رازی برگزار شد، گفت: در دنیای رو به رشد امروز حجم اطلاعات و یافته‌های علم پزشکی به قدری وسیع است که تقریبا محال است که پزشکی بتواند تمام اطلاعات علمی را مطالعه کند به همین دلیل کنگره های علمی در دنیا جهت برطرف کردن این نیاز برگزار می شوند.

وی گفت: دانشگاه نیز به عنوان جایگاه تولید علم متولی ارایه آخرین دستاوردهای علمی به دانش آموختگان و ارایه دهندگان خدمات بهداشتی است. بنابراین دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان دانشگاه مادر و نماد آموزش عالی کشور همواره سعی کرده است که با همت اساتید خود بخش های مختلف فوق تخصصی را جهت برطرف کردن نیازهای علمی آموزشی کشور راه اندازی و کنگره‌های پرباری را ارایه کند.

وی افزود: در زمینه روشهای تشخیصی و درمانی بیماریهای زنان از جمله در درمان سرطان‌های سیستم ژنیتال پیشرفت‌های زیادی داشتیم. همچنین متخصصان زنان در لاپاروسکوپی تجربیات زیادی کسب کرده اند، کیست‌های خوش خیم تخمدان، هیستروکتومی(برداشتن رحم) و مرحله بندی تومورهای بدخیم از طریق لاپاروسکوپی انجام می شود.ولی در جراحی های پیشرفته تخمدان لاپاروسکوپی جایگاهی ندارد.

مدرس گیلانی تصریح کرد: با افزایش سطح علمی و توانمندی متخصصان زنان و زایمان در 20 سال اخیر این رشته شکوفایی خاصی پیدا کرده است و راه اندازی رشته های فوق تخصصی که در دانشگاه علوم پزشکی تهران برای زنان و زایمان راه اندازی شده است مانند نازایی، آنکولوژی زنان، ‌ژنیکولوژی، اوروژنیکولوژی و لاپاروسکوپی باعث افزایش علمی و کیفیت ارایه خدمات به بیماران شده است به طوری که هیچ بیمار مبتلا به بیماریهای سیستم ژنیتال جهت درمان بیماری نیاز به خروج از کشور ندارد و همه درمانها در داخل کشورمان انجام می شود.

گفتنی است، این همایش با مشارکت متخصصان و اساتید دانشگاه های علوم پزشکی و اساتید برجسته و صاحب نام خارج از کشور برگزار و در مورد تازه‌های طب مادر و جنین، باروری و ناباروری، اندوکرینولوژی زنان، اوروژنیکولوژی، لاپاراسکوپی و رادیوتراپی بحث می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha