سلامت نیوز : مشاور و معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت اقدامات و برنامه‌های این وزارتخانه برای پوشش و حمایت از بیماری‌های پرهزینه و کاهش سهم مردم در پرداخت هزینه‌های سلامت را تشریح کرد.

دکتر محمودرضا محقق در گفت‌وگو با (ایسنا)، ضمن تشریح اقدامات انجام شده در جهت حمایت از بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج، با اشاره به تدابیر اتخاذ شده برای مباحث درمانی سایر بیماری‌های پرهزینه نظیر بیمارانی که درمان آنها به وسایل، دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی وابسته است، ادامه داد: امسال برای نخستین بار سعی شد با تعامل با هیات امنای ارزی وزارت بهداشت، تقریبا تمام هزینه‌ دستگاه‌های مبتلایان به سرطان استخوان تحت پوشش قرار گیرد.

وی در این باره ادامه داد: هر چند هنوز فازهای اجرایی این مبحث کامل نشده، اما در زمینه چگونگی تامین اعتبارات و روش‌های اجرایی آن تفاهمات لازم انجام شده است. در حال حاضر نیز این طرح در مرحله اجرای آزمایشی قرار دارد و پس از حصول نتایج و رفع اشکالات احتمالی، تمام مبتلایان به سرطان استخوان نیازمند دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی تحت پوشش برنامه قرار می‌گیرند.

حمایت مالی وزارت بهداشت از مسمومین برای نخستین بار در سراسر کشور

دکتر محقق در ادامه، از افتتاح آی.سی.یو مسمومین در مشهد مقدس خبر داد و گفت: بر این اساس امسال برای نخستین بار در کشور، بیماران مسموم تحت حمایت‌های مالی و اعتباری وزارت بهداشت قرار گرفتند. از آنجا که اغلب مسمومیت‌هایی که به بیمارستان‌ها مراجعه می‌شود، از خودکشی ناشی می‌شوند، تحت هیچ پوشش بیمه‌ای قرار نمی‌گیرند و تمام هزینه‌های مربوط به درمان این مسمومین به صورت آزاد محاسبه می‌شود. به همین دلیل، بخشی از هزینه‌های مربوط به این مبحث را در سراسر کشور بر عهده گرفتیم و مقرر شد در جهت کمک به نیازمندان این حوزه، مقداری از هزینه‌ها به دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها پرداخت شود.

اقدامات وزارت بهداشت برای کاهش هزینه‌های درمان بیماران سوختگی

وی همچنین از افتتاح آی.سی.یو سوختگی در استان اصفهان، خبر داد و افزود: با حمایت معاونت درمان، آی.سی.یو سوختگی در استان اصفهان راه‌اندازی خواهد شد تا بتوانیم عوارض ناشی از سوختگی و همچنین هزینه‌های پرداختی از جیب این بیماران را در کشور کنترل کنیم. در این راستا، سال گذشته حدود 25 هزار بیمار سوختگی تحت حمایت‌های مالی معاونت درمان قرار گرفتند و برای امسال نیز تاکنون از حدود 15 هزار بیمار حمایت شده است.

محقق گفت: از آنجا که ماه‌های سرد سال در پیش است و احتمال سوختگی در فصل سرما بیشتر می‌شود، پیش بینی می‌کنیم که در پایان سال حدود 30 تا 35 هزار بیمار سوختگی تحت حمایت‌های مالی وزارت بهداشت قرار گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha