سلامت نیوز : یک متخصص ارتودنسی گفت: برخی افراد از پیدا بودن سیم‌ها و نگین‌های ارتودنسی شکایت دارند که در حال حاضر راه‌هایی برای حل این مشکل و انجام ارتودنسی نامرئی به کار برده می‌شود.

دکتر عبدالحسین خانه‌مسجدی‌ در گفت‌وگو با (ایسنا) ، ‌اظهار کرد:‌ در ارتودنسی نامرئی، استفاده از پلاک و وسایل شفاف موجب می‌شود که ارتودنسی همرنگ دندان شده و قابل مشاهده نباشد. البته توانایی این نوع ارتودنسی محدود است و برای مشکلات خفیف استفاده می‌شود.

وی افزود: وسایلی هم هستند که از پشت دندان استفاده می‌شوند و اصلا دیده نمی‌شوند. روش‌هایی نیز وجود دارد که در آنها نگین مورد استفاده برای ارتودنسی سفید و هم‌رنگ دندان است که روی دندان قرار گرفته و مشخص نیست. البته سیم‌ها فلزی است و دیده می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت:‌ به تازگی سیم‌های سفیدی نیز وارد بازار شده‌اند که با آنها اصلا ارتودنسی دیده نمی‌شود. هزینه این نوع ارتودنسی بالا است و کارایی کمی در بازار دارند. این نوع ارتودنسی هیچ محدودیتی ندارد و مانند ارتودنسی معمولی است و مدت استفاده از آن نیز به همان میزان وسایل معمولی ارتودنسی طول می‌کشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha