سلامت نیوز :معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طرح مطالعات کشوری بار بیماری‌ها و عوامل خطر در دست انجام است و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور فعالیت‌های خوبی را در این زمینه انجام داده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر علیرضا مصداقی نیا با بیان این مطلب اظهار داشت: کار بزرگی در این مطالعه صورت گرفته و نتایج این مطالعه به ما نشان خواهد داد که اهمیت بیماری‌های غیرواگیر و عوامل خطر در استان‌های مختلف چه قدر است و همچنین حوزه سلامت می‌تواند بر اساس آن برنامه ریزی‌های به روزتری انجام دهد.

وی افزود: به صورت زیربنایی فکر کردیم که چه کارهایی باید در حوزه بهداشت انجام شود، یکی از این برنامه‌ها مطالعه شاخص‌های بهداشتی بود که این برنامه فوق العاده مهمی بود و در سطح استان های کشور اطلاعات را آنالیز کردیم و گزارشات آن یکی دو ماه پیش ارائه شد.

معاون بهداشتی یکی دیگر از کارهای مهم حوزه بهداشت را طرح مطالعه کشوری ریزمغذی‌ها عنوان کرد و گفت: مطالعه ریزمغذی‌ها در سطح کشور و استان ها در دست انجام است که تا انتهای سال جاری جواب‌های آن اعلام می شود و برنامه سبد غذایی مطلوب بزودی به دانشگاه‌ها ابلاغ خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: ریز مغذی‌ها برای سلامتی، رشد و پایداری سلامت افراد بسیار مهم است و هر چند سال یک بار باید این مطالعات انجام شود و نشان خواهد داد که برای مثال در پهنه یک استان چه ریز مغذی کم است و با آگاهی آن ریز مغذی‌ها را به مواد غذایی آن استان اضافه کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha