سلامت نیوز : دبیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کبدی ایران با اشاره به کمبود داروی بیماران کبدی و افزایش قیمت این داروها، گفت: قطع درمان در میانه راه علاوه بر تشدید بیماری مبتلایان باعث بالا رفتن آنزیم‌های کبدی ودر نهایت ابتلا به سیروز کبدی می‌شود.

محمود توکلی در گفت‌وگو با (ایسنا)، با بیان اینکه در حال حاضر 10 هزار نفر زیر پوشش انجمن قرار دارند، افزود: از آنجا که اکثر بیماران از قشر ضعیف جامعه هستند، در تهیه داروها دچار مشکل شده و نمی‌توانند داروهای مورد نیازشان را فراهم کنند.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه انجمن خیریه حمایت از بیماران کبدی ایران بودجه دولتی ندارد، تنها می‌توانیم بخشی از هزینه داروها را به بیماران پرداخت کنیم که این بودجه نیز از طریق خیرین نیکوکار و انتشار نشریه نیکی در کشور و چاپ آگهی شرکت‌ها تامین می‌شود.

رییس انجمن حمایت از بیماران کبدی با بیان اینکه علاوه بر هزینه دارو، تامین هزینه آزمایش سونوگرافی و بیوپسی کبد نیز برای برخی بیماران مشکل است، افزود: از آنجا که در مهر ماه سال جاری انجمن به شدت با مشکل نقدینگی مواجه بود، نتوانست مانند گذشته آنگونه که شایسته و شان و منزلت بیماران است آنان را حمایت کند.

وی همچنین اظهار کرد: علاوه بر بیمار، خانواده او نیز باید تحت معاینه قرار بگیرند که به همین منظور انجمن از دیگر اعضای خانواده بیمار آزمایش گرفته و آنهایی که نیاز به واکسن هپاتیت داشته‌اند را شناسایی و نسبت به واکسینه شدن راهنمایی کرده و اقدام لازم را انجام داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha