سلامت نیوز : طاها طاهری در حاشیه نهمین اجلاس وزرای ابتکار سه‌جانبه افغانستان، پاکستان و ایران افزود: این 3 کشور در زمینه مواد مخدر دچار چالش‌های جدی هستند و هیچ راهی به عنوان جایگزین این نشست‌ها وجود ندارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی ادامه داد: قبول داریم که این توفیقات سریع نیست اما برگزاری چنین نشست‌هایی به عنوان راهی منطقی باعث تبادل اطلاعات می‌شود و حساسیت مرزی را بیشتر می کند.

طاهری گفت: این سه کشور بی‌پروا مسائل مربوط به مواد مخدر را مطرح کرده و کارشناسان نقاط ضعف آنها را متوجه و بررسی می‌کنند.قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: نقاط پنهانی در مبارزه با مواد مخدر وجود دارد که بدون متهم کردن یکدیگر با نگاهی مثبت باید مسائل را پیش برد.

وی ادامه داد: امیدواریم در تصمیمات وزرای نشست سه جانبه توفیقاتی از قبیل پشتیبانی بهتر، سازماندهی نیروی انسانی، کار تخصصی مناسب و مشارکت سازمان ملل را به دست آوریم.

طاهری گفت: آمریکایی‌ها در افغانستان به معاهدات بین‌المللی مواد مخدر پایبند نیستند. نگاه و خط‌ مشی آنها توسعه مواد مخدر است بنابراین ما باید مشکلاتمان را با سازمان ملل حل کنیم چرا که توجه به پشتیبانی غربی‌ها و دل بستن به آنها کار باطلی است و با اراده 3 کشور و تعاملات پلیس ستاد مبارزه با مواد مخدر و دستگاه‌های امنیتی باید کارها را انجام دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha