سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۲
کد خبر: 62931

سلامت نیوز :تیمی از محققان آمریکایی اطلاعات جالب توجه و جدید را درباره هلو و نقش آن در مبارزه با بیماری چاقی و کمک به از بین بردن آن به دست آوردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ این میوه حاوی شمار زیادی از ترکیبات طبیعی موثر است که با چاقی مبارزه می‌کند و به انسان کمک می‌کند تا از کالریهای اضافی رهایی یابد.نتایج این تحقیقات در کنفرانس علمی اخیر جمعیت شیمی آمریکا در شهر فلادلفیا ارائه شد که در آن شماری از نخبگان دانشگاهی و اساتید دانشگاههای جهان شرکت داشتند.

میوه هلو حاوی ترکیباتی طبیعی است که نقش موثری در درمان اختلالات متابولیک دارد. این اختلالات همراه بیماری چاقی است. این بیماری در برهه اخیر به طرز هولناکی گسترش یافته است و جان صدها میلیون نفر را در سطح جهان تهدید می کند.

محققان تصریح کردند: هلو حاوی گروهی از ترکیبات فنلی است که دارای ویژگی ضد التهابی و ضد چاقی است و با یکدیگر تاثیر مکمل دارند و از طریق چند استراتژی با سلول کار می‌کند و در نهایت در کاستن از میزان چاقی و سوختن آنها کمک می‌کنند که از جمله این ترکیبات فنلی "clorogenic acids" و"quercetin" و"catechines" است.

محققان به طور مفصل مکانیزم کاری هلو را بررسی کردند و گفتند که این ترکیبات با یکدیگر به طور مکمل کار کرده و تاثیر ضد چاقی خود را در بسیاری از سلولهای بدن انسان برجای می‌گذارد که در نهایت باعث از دست دادن چربی می شود. این مواد همچنین می‌توانند زیان های کلسترول بد بر رگها را کاهش دهد که این امر به نوبه خود خطر ابتلا به بیماریهای قلبی را نیز کم می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha