سلامت نیوز : تیمی از محققان آمریکایی به اطلاعات جدید و خطرناکی درباره نشستن طولانی مدت جلوی رایانه و نقش آن در ابتلای انسان به برخی از مشکلات سلامتی به ویژه در رابطه با استخوانها دست یافتند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ این محققان گفتند: نشستن طولانی مدت افراد به ویژه نوجوانان و جوانان جلوی مانیتور رایانه‌ها باعث نرمی استخوانها شده و تراکم آنها را کاهش می‌دهد و احتمال ابتلا به پوکی استخوان را افزایش می‌دهد که یکی از خطرناک ترین بیماریها است که به قاتل خاموش شهرت دارد به گونه‌ای هیچ علائم هشدار دهنده‌ای ندارد و انسان هیچ یک از علائم بیماری را احساس نمی‌کند اما بیمار وقتی یکی از استخوانهایش می‌شکند، به یکباره به این بیماری پی می برد.

نتایج این تحقیقات جدید در نشریه سلامت عمومی آمریکا در ماه جاری میلادی به چاپ رسیده است.

این تحقیقات افزود: نوجوانان تمایل دارند که مدت زیادی از وقت خود را جلوی صفحه های نمایش رایانه خود سپری کنند و هیچ سرگرمی یا فعالیت ورزشی را انجام ندهند که این امر باعث کاهش تراکم استخوانها آنها می‌شود و احتمال ابتلا به پوکی استخوان را افزایش می‌دهد.

بر اساس این تحقیقات، ایده‌آل ترین راه حل برای پیشگیری از این بیماری در انجام یکی از فعالیتهای ورزشی به مدت حداقل ۳ ساعت در هفته نهفته است که از سستی و نرمی استخوانها جلوگیری می‌کند و انسان را از قاتل خاموش دور می سازد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha