سلامت نیوز : طاها طاهری در گفت‌وگو با فارس، در رابطه با لابراتوارهای خانگی تولید مواد مخدر افزود: در حال حاضر تسلط نسبی بر تولیدات لابراتورهای مواد صنعتی در ایران شکل گرفته است، به این ترتیب شناسایی شبکه‌ها، مسیر ورود، کشف مواد اولیه پیش ساز این مواد و همچنین سرعت کشفیات بسیار بالاست.

وی ادامه داد: همچنین سرعت ضربه‌زنی به تولیدکنندگان مواد صنعتی توسط دستگاه‌های امنیتی و قاطعیت قوه قضائیه انجام می‌شود و بیشترین مجازات ها در رابطه با شیشه در حال انجام است.

طاهری پراکندگی این لابراتوارها را بیشتر در حاشیه تهران و برخی کلانشهرها عنوان کرد و گفت: این لابراتورها با توجه به رشد مصرف شیشه و اینکه این بازار مصرف باید تأمین شود. ایجاد شده‌، اما امروز احساس می‌کنیم بر این جریان تسلط داریم.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در داخل کشور در برخی لابراتورها مواد محرک صنعتی تولید می‌شود، بخشی از بازار آنها مصرف داخل و بازار مواد روانگردان کشور است که از طریق لابراتورهای خانگی تولید می‌شود.

وی ادامه داد: اینکه بگوییم در این حوزه پدیده جدیدی وجود دارد، این طور نیست چرا که از 4، 5 سال پیش تولید مواد روانگردان وجود داشته است.

طاهری گفت: تولید شیشه در گذشته در خارج از کشور وجود داشت و بعد از مافیا و سوداگران آن به ایران آوردند و متأسفانه امروز هم مافیایی که در این بخش وجود دارد، با هدف سودآوری مواد روانگردان را در کشور تولید می‌کند.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در رابطه با خروج این مواد از کشور نیز گفت:‌ بخشی از شبکه‌هایی که مواد روانگردان را در کشور تولید می‌کردند، به فروش این مواد در بازارهای جنوب شرق آسیا اقدام می کردند.

وی افزود: در این زمینه با همکاری مناسبی که پلیس ایران و این کشورها انجام داد، درصد کشفیات مواد ترانزیتی بسیار کم شده و در فرودگاه‌ها و گمرگ‌ها تسلط بیشتر شده است. به گونه‌ای که کشفیات در این مکان‌ها بی‌نظیر است.

طاهری با اشاره به همکاری لحظه‌ای و اطلاعاتی در جنوب شرق آسیا از دستگیری شبکه‌های ترانزیت مواد مخدر خبر داد و گفت: ایران در مسیر دالان ورود مواد مخدر به اروپا و غرب است. این نزاع همیشگی است اما اقدامات و کشفیات در مرزها و در دریاها متمرکز شده و نشان از تحول در مقابله دارد.

وی گفت: به جای اینکه در تهران و برخی استان‌ها پدافند مواد مخدر را راه بیندازیم، امروز با کشفیات ده‌ها تن مواد مخدر در مرزها و دریاها مقابله می‌کنیم. رویکرد جدید کشور در اصلاح روند مقابله با این فرآیند، جدی است و نگاه جدید نیروی انتظامی به مرزها و تجهیزات برای مقابله با آن مناسب است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha