سلامت نیوز : سیدعبدالحسین موسویان امروز در گفت‌وگو با فارس در کهگیلویه اظهار داشت: کارگاه مراقبت‌های ادغام یافته ناخوشی‌های اطفال (مانا) برای کاردان‌ها و کارشناسان بهداشت خانواده شهرستان کهگیلویه برگزار شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه گفت: در مراقبت‌های ادغام یافته، نحوه ارزیابی کودک از نظر نشانه‌های خطر، بیماری‌های شایع، سوء تغذیه، روش‌های درمان و پیشگیری از بیماری‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: شرکت‌کنندگان در کارگاه مانا با نحوه مصاحبه با مادر، تشخیص درست نشانه‌های بالینی، انتخاب درمان مناسب، اقدامات مشاوره‌ای و مراقبت‌های پیشگیری آشنا شدند.

موسویان با اشاره به اهمیت سلامت کودکان زیر پنج سال و افزایش آمار مرگ کودکان در اثر سوانح و حوادث عنوان کرد: در برنامه مانا راه‌کارهای پیشگیری از این موارد به کارشناسان آموزش داده شد.

وی تصریح کرد: چگونگی برخورد با کودکان حادثه دیده، طبقه‌بندی و درمان کودکان از سایر مواردی بود که به کارشناسان بهداشت خانواده در دوره‌های آموزشی مانا ارائه داده شد.

موسوی گفت: شرکت‌کنندگان در این کارگاه آموزشی، چگونگی مواجهه با بیماری‌های اسهالی و عفونی، سوختگی‌ها و گزیدگی‌ها در کودکان را مورد ارزیابی قرار دادند.

مسئول بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه تصریح کرد: سلامت کودکان و نوجوان و نیز ارتقای آن یکی از شاخص‌های اصلی سلامت است که با وجود افزایش کارشناسان بهداشت در بخش‌ها و روستاهای مختلف ما شاهد هستیم که این شاخص روند رو به رشدی داشته است.

موسویان یادآور شد: تأسیس خانه‌های بهداشت در روستاها و ارائه خدمات بهداشتی و مشاوره‌ای به زنان باردار نقش مهمی در ارتقای سلامت مادران و کودکان سرزمین ما داشته است.

وی با مثبت ارزیابی کردن تشکیل چنین دوره‌هایی گفت: تشکیل چنین کارگا‌ه‌هایی باعث ارتقای سطح معلومات کارشناسان بهداشت و پرسنل درمانی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha