سلامت نیوز : رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا از کشف 475 تن انواع موادمخدر طی 11ماه میلادی گذشته در کشور خبرداد و گفت: ‌70 درصد از این مواد از طریق اقدامات و تبادل اطلاعاتی و 85 درصد در مرزهای شرقی کشف شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تهران امروز ؛ سردار علی مویدی گفت: به رغم اینکه تولیدکنندگان و قاچاقچیان موادمخدر به طور مستمر شیوه و ترفند خود را تغییر داده و از امکانات پیشرفته برای قاچاق موادمخدر استفاده می‌کنند اگر اطلاعات منسجم بین کشورهای عضو ابتکار سه‌جانبه در دستور کار قرار بگیرد قطعا در آینده شاهد نتایج خوب آن در حوزه مبارزه با موادمخدر خواهیم بود.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا گفت: مافیای موادمخدر همچنان با به‌کارگیری امکانات و فرصت‌هایی که دارند و همچنین با استفاده از خلاءهایی که در بین کشورها وجود دارد همچنان به ترانزیت موادمخدر مبادرت می‌ورزند که نمونه این اقدامات ترانزیت 12تن موادمخدر به کشورهای حوزه خلیج‌فارس بود که طی اقدامی عملیاتی و تبادل اطلاعات این قاچاقچیان دستگیر و موادمخدر با این حجم کشف شد.

دستگیری عامل اصلی قاچاق موادمخدر در پوشش ماهیگیری

وی همچنین به کشف سه تن تریاک و هروئین در عملیات دریایی اشاره کرد و گفت: این اقدام عملیاتی نیز با استفاده از تبادل اطلاعات بین سه کشور صورت گرفت که از اقدامات عملیاتی مهم به شمار می‌آید که در این عملیات عامل اصلی قاچاق این موادمخدر افرادی با پوشش ماهیگیری بودند که اقدام به ترانزیت موادمخدر می‌کردند که پس از تبادل اطلاعات شناسایی و دستگیر شدند. مویدی تصریح‌کرد: اخیرا محموله دیگری نیز در کشور کشف شده که در طول مبارزه با موادمخدر بی‌سابقه بوده چراکه شبکه‌ای بسیار پیچیده و از مافیای قوی موادمخدر بودند که با تبادل اطلاعات بین ایران و پاکستان این قاچاقچیان شناسایی و طی یک عملیات منسجم و منظم 12 تن موادمخدر کشف و ضبط شد.

وی کشف هشت تن موادمخدر دیگر را در عملیات جداگانه‌ای از دیگر اقدامات مبارزه‌ای سه کشور در حوزه موادمخدر برشمرد و گفت: در این عملیات که درگیری مسلحانه‌ای بود، در نقطه صفر مرزی با استفاده از تبادل اطلاعات این حجم از موادمخدر کشف و عاملان آن دستگیر شدند. وی همچنین کشف هفت‌تن موادمخدر و دستگیری سه تبعه از کشورهای همسایه را از دیگر از اقدامات عملیاتی مبارزه با موادمخدر عنوان کرد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با بیان اینکه شبکه‌های ترانزیت موادمخدر همچنان فعال هستند خاطرنشان کرد: خروجی نشست ابتکار سه‌جانبه باید به همکاری تنگاتنگ و بیشتر هر سه‌کشور منجر شود و با در دستور کار قرار دادن اقدامات اطلاعاتی و تبادل تجارب اطلاعات باید فضا را برای قاچاقچیان در مرز هر سه کشور ناامن کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha