سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۵
کد خبر: 62963

سلامت نیوز : محمدرضا میر در آستانه برپایی «هشتمین همایش سالانه انجمن سرطان ایران» که 30 آذرماه تا اول دی‌ماه در تهران برپا می‌شود، با اعلام این خبر افزود: متاسفانه سرطان‌هایی که در سنین پایین فرد را درگیر می‌کنند اغلب از نوع مهاجم‌تر هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ دبیر انجمن سرطان ایران گفت: در حالیکه آمار ابتلا به سرطان پستان در سنین کمتر از 30 سال در دنیا 2 تا 5/2 درصد است، بر اساس یافته‌های چند پژوهش انجام شده در کشور این میزان در ایران 10 تا 15 درصد گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر سرطان پستان در دنیا و از جمله ایران رو به افزایش است، خاطرنشان کرد: بر اساس آمار وزارت بهداشت که در کتاب ثبت سرطان نیز ارایه شده سن متوسط مراجعه کنندگانی که در سال 87 برای درمان سرطان پستان مراجعه کرد‌ند حدود 10 سال کمتر از دیگر کشورهاست.

میر افزود: 40 درصد سرطان پستان مربوط به سنین بالای 60 سال است که این امر با افزایش امید به زندگی و افزایش طول عمر افراد مرتبط است.

وی گفت: هنوز دلیل مشخصی برای کاهش سن ابتلا به سرطان پستان در کشور مشخص نشده است.

دبیر انجمن سرطان ایران با ابراز خرسندی از تنوع درمان سرطان پستان اظهار داشت: طی 20 سال اخیر درمان سرطان پستان تحول بسیاری یافته و از سمت درمان‌های تهاجمی که در بیشتر موارد منجر به برداشتن کامل پستان می‌شد به جراحی‌های کوچک با حفظ پستان بیمار و افزایش طول عمر وی همراه بوده است.

وی گفت: با توجه به موضوع سرطان‌ها و روش‌های نوین درمانی اعم از جراحی و غیر جراحی، هشتمین همایش سالانه انجمن سرطان ایران 30 آذرماه تا اول دی‌ماه امسال با حضور چهره‌های سرشناس داخل و خارج کشور در مرکز همایش‌های رایزن تهران برپا می‌شود.

میر با اشاره به اینکه معاینه بالینی از سوی پزشک معالج یکی از ارکان‌ اصلی تشخیص سرطان به شمار می‌رود، تصریح کرد: به کمک معاینه و ابزارهای تشخیصی از قبیل سونوگرافی، ماموگرافی و ام. آر. آی می‌توان به تشخیص زودرس این بیماری رسید و برای درمان به موقع آن اقدام کرد.

وی گفت: در حال حاضر جای مشاوره ژنتیک برای بررسی ژن‌های عامل سرطان پستان (brca2 , BRCA1) در مراکز پژوهشی - درمانی ما بسیار خالی است این در حالی است که با شناسایی افرادی که اقوام درجه یک آنان مبتلا به سرطان پستان هستند و انجام معاینات دقیق از آنان می توان در تشخیص زودرس و نجات جان بیماران گام‌های مثبتی برداشت.

میر ادامه داد: هشتمین همایش سالانه انجمن سرطان ایران با حضور برخی مسئولان وزارت بهداشت و اعضای انجمن سرطان و دیگر انجمن‌های علمی مرتبط با درمان سرطان و با حمایت سازمان صدا و سیما و شهرداری تهران برپا می‌شود.

وی گفت: هدف از برپایی این همایش، ارتقای سطح علمی دانش متخصصان شاغل در بخش سرطان و ارایه آخرین روش‌های درمانی و پیشرفت‌های صورت گرفته در زمینه تشخیص و درمان بیماری سرطان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha