سلامت نیوز : شمس‌الدین حجازی در جلسه‌ای که با حضور بخشداران بخش‌های مرکزی، سلفچگان، جعفریه و خلجستان و رئیس و مسئولان مرکز بهداشت قم برگزار شد، با بیان اینکه در چند سال گذشته اقدامات خوبی برای توسعه و تقویت وضعیت بهداشت در روستاها و بخش‌ها انجام شده است گفت: با وجود کمبودها و کاستی‌ها معاونت بهداشتی این دانشگاه تلاش کرده با استفاده از همه ظرفیت‌ها در راستای رفع مشکلات، ایجاد مراکز جدید بهداشتی و درمانی و بازسازی و تجهیز مراکز موجود اقدام کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی مردم ساکن در روستاهای استان را از دلسوزان و وفاداران راستین به نظام و انقلاب دانست و افزود: مرکز بهداشت باید با برنامه و حضور مستمر در روستاها و بخش‌های استان ضمن بررسی کارشناسانه مسائل و نیازها نسبت به رفع آنها اقدام کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم ارتباط مستمر و تنگاتنگ با بخشداران را در احصاء مشکلات ضروری عنوان کرد و گفت: با وجود برخی خلأهای قانونی و ضوابط خاص اجرایی که حجم جمعیت ثابت را معیار تخصیص امکانات و تجهیزات بهداشتی و درمانی می‌داند می‌توان با تعامل و همراهی مردم و مسئولان و استفاده از ظرفیت خیرین در این زمینه اقدامات خوبی انجام داد.

وی با تاکید بر لزوم شناسایی اولویت‌های بهداشتی و درمانی در هر یک از روستاها و بخش‌ها گفت: این دانشگاه از هر پیشنهاد سازنده‌ای در زمینه تقویت امکانات استقبال می‌کند و آمادگی دارد با ارائه تسهیلات ویژه داروخانه‌های موجود در مراکز بخش‌ها را به داروخانه شبانه روزی ارتقاء دهد.

حجازی با اشاره به برخی اقدامات انجام گرفته در زمینه مبارزه با سالک و جونده کشی به ویژه در بخش مرکزی افزود: مرکز بهداشت 483 شاخص بهداشتی دارد که تاکنون با برگزاری 183 جلسه 724 فعالیت را برای بخش‌های مختلف احصا و اجرایی کرده است.

وی از آمادگی معاونان و مسئولان این دانشگاه برای حضور در بخش‌ها خبر داد و ابراز امیدواری کرد با برگزاری جلسات کاربردی و نیاز سنجی‌های لازم در زمینه آبادانی و پیشرفت روستاها و بخش‌ها و برنامه‌ها و طرح‌های اثر بخش برنامه ریزی و اجرا شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha