مدیرکل دفتر بهداشت دهان و دندان وزارت بهداشت از فعالیت دوباره بهداشت کاران دهان و دندان در کشور خبر داد.

دکتر محمد مهدی وردی در گفتگو با مهر ، تصریح کرد: امسال، بعد از حدود 20 سال، در سطح 7 دانشکده دندانپزشکی کشور، 140 تا 200 دانشجو در مقطع کاردانی پذیرش می شوند.

وی با اشاره به نیاز کشور به این افراد برای 10 سال آینده، اظهار داشت: حداقل بین 5 تا 10 هزار بهداشت کار دهان و دندان در کشور نیاز داریم تا بتوانیم در زمینه پیشگیری از خرابی و پوسیدگی دندانهای کودکان قبل از 12 سالگی، موفق باشیم.

مدیرکل دفتر بهداشت دهان و دندان وزارت بهداشت ، تاکید کرد: چنانچه بتوانیم تا قبل از 12 سالگی، مراقبت از دندانها را به کودکان آموزش دهیم، حداقل بین 40 تا 50 درصد از ایجاد عوارض دهانی و دندانی در سنین بزرگسالی جلوگیری کرده ایم.

وردی، محدوده فعالیت بهداشت کاران دهان و دندان را، مراکز بهداشتی و درمانی وزارت بهداشت در مناطق محروم که از نبود دندانپزشک و درمانگاه های دندانپزشکی رنج می برند، اعلام کرد و گفت: اولویت پذیرش دانشجو در این رشته ، شامل افراد بومی مناطق محروم است تا بعد از اتمام دوران تحصیل، طرح خود را در همان منطقه سکونت ، سپری کنند.

وی، فعالیت بهداشت کاران را با توجه به تعریف رده خدمتی برای آنان، با اهمیت تلقی کرد و افزود: حضور این افراد باعث می شود مشکلات بهداشتی و درمانی در زمینه دهان و دندان در کشور، به حداقل برسد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha